Nejbližší program Kalendář

FREE MONDAYS|The Elwins (CAN) / support Steakhouse Orchestra

elwins1.jpg
The Elwins přijíždějí až z Kanady, aby tě rozveselili. Tahle indie-rocková kapela se cítí být ovlivněna The Beach Boys. Něco na tom bude, ale i tak mají kluci dost originality. U některých songů by se dalo říct "trochu 80’s", ale určitě v dobrém slova smyslu. Navíc i tak, 100% současné! Matthew, Travis, Feurd a Frankie jsou postavičky, kteří si už díky svému vzhledu získají tvé sympatie. Jejich skladby někdy působí jako říkanky ve školce, ale určitě jejich hudba není dětinská. Je slyšet jasná myšlenka a propracovanost. Název poslední desky o tom také vypovídá “Play for Keeps” (dělat věci vážně, s trvalým efektem, ne jen pro srandu). Slyšel si u nás Kid Astray? Nebo máš rád kapely jako Urban Cone, Two Door Cinema Club, Foster the People, Bombay Bicycle Club nebo třeba Capital Cities. Asi tušíš, že The Elwins si tě získají taky. Takže obleč džísku, nasaď růžové brýle a zapomeň, že je pondělí! Support: Steakhouse Orchestra

Nebeský - Trmíková - Prachař & 420PEOPLE & Experimentální prostor NoD: Peklo - Dantovské variace

web-vizual-peklo.jpg
David Prachař a 420PEOPLE v tragikomedii o souboji se životem mírně za zenitem. Hudba a tanec v kolotoči nudy, lenosti a apatie. Peklo není místo, je to stav duše. Osvědčené tvůrčí trio Nebeský – Trmíková – Prachař se vrací do Experimentálního prostoru NoD. Ve spolupráci s výjimečným souborem současného tance 420PEOPLE zde zinscenují Peklo, představení inspirované Božskou komedií Dante Alighieriho a tématem krize středního věku. V hlavní roli tragikomického podobenství o souboji se smutkem, nudou a leností, které se vkrádají do lidského života po uplynutí jeho první poloviny, se představí David Prachař. Jedná se již o druhé představení, kde se na divadelní scéně setká se souborem 420PEOPLE , který má za sebou spolupráci se světově uznávanými choreografy, jako je například Ohad Naharin. Brilantní herecké mistrovství, prvotřídní taneční výkony v osobité choreografii, nevšedně pojatý klasický námět, genius loci výjimečného místa… Peklo - Dantovské variace slibuje mimořádný divácký zážitek! Máte dotaz? Po každém uvedení následuje krátká moderovaná diskuze zdarma. Rozhovor (nejenom) o Pekle a krizi středního věku s Natašou Novotnou a Davidem Prachařem. PRESS Ač napsal Dante Alighieri Božskou komedii už ve 14. století, v pražském prostoru NoD dokazují, že jeho verše neztratily nic na kráse ani v dnešní době. Představení Peklo se může pochlubit skvělou hudbou, tanečními výkony a hlavně Davidem Prachařem. Tomáš Šťástka, iDnes.cz Pohybová stránka inscenace je překvapivě odlehčená a překvapivě krásná. Pravá hrůza čiší ze slov, nikoli z jevištních obrazů, které soubor před námi zpodobuje. V tomhle pekle bychom se nakonec tolik nebáli, je totiž záludně příjemné (ale ne nadarmo se říká, že cesta do něj je rovná a přímá). Lucie Kocourková, Taneční aktuality ... Divoká rozjívenost, matná bezbřehost a nuda, extravagantnost, extáze zdivočelých smyslů se násobí a simultánně zmnožují ve „výronech“ lidské mysli a představivosti. Marcela Benoniová, Opera PLUS --- Představení vzniká v koprodukční spolupráci Jedl o.s., Experimentálního prostoru NoD a 420PEOPLE. Partnerem inscenace je Činohra Divadla X. F. Šaldy a Národní divadlo. Představení vzniká za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Hlavního města Prahy, Nadace Život umělce, Nadace Český literární fond, Státního fondu kultury ČR, Fondation BNP Paribas.

Trumpet'n'Bass: DJ Theya feat. Chris Vern

nod-172-01.jpg
Příjemná fúze Liquid Drum'n'Bassu s živou trumpetou potěší naše uši opět v Experimentálním prostoru NoD. Přijďte si poslechnout set talentované Djky Theyi, za doprovodu trumpetisty Chrise Verna, který ve své hudbě používá převážně prvky nu-jazzu, funku ale také acid-jazzu.

NoD / Kviiiz

900x900-web.jpg
Vědomostní kavárenský kvíz. Další vydání vědomostního zápolení na vlnách vašich mozkových závitů. Postavte si tým o maximálně 4 lidech a pojďte vyzkoušet nakolik se orientujete v učivu středních škol, populárních tématech i v makabrózních zákoutích divna. Pravidla: - dvě kola po patnácti otázkách - v každém týmu maximálně 4 osoby - zákaz používání chytrofónů a internetů - vítězný tým má milou povinnost vytvořit následující kvíz - první tým v pořadí vyhrává vstupenky na libovolné divadelní představení v NoD - druhý a třetí tým získávají bonus ke spotřebě u nás na baru Café NoD Pro překvapivě velkou účast v minulém kole omezujeme počet týmů na 15. Týmy se budou registrovat od 19:30 do 19:50. Vstup zdarma

Malá inventura | Tantehorse & Jiří Bartovanec & Experimentální prostor NoD: Lessons of Touch

mala-inventura-2016.jpg
Lessons of Touch Manifestace těla v jeho krajních podobách Zrak diskriminuje, hmat a dotyk osvobozuje. Ohledávání tématu intimity a zjišťování, kam až sahá naše vnitřní tolerance. Režisérka Miřenka Čechová, společně s choreografem Jiřím Bartovancem si kladou otázky, proč máme strach z dotyku, z cizího těla, z vlastního těla, těla druhého a kam až sahá naše vnitřní tolerance. Divácká exkurze do tématu intimity. Průvodcem a zároveň objektem vlastního zkoumání se stává performer Radim Vizváry, který nejprve sám, pak v intimním duetu s Ninou Vangeli a nakonec s diváky samotnými podstupuje zkoušku sebe vystavení. Představení proběhne v rámci festivalu Malá inventura. Festival Malá inventura je přehlídkou nejvýraznějších projektů na poli nového divadla v Praze. Cílem festivalu je podpořit cirkulaci těchto projektů, prezentaci české kultury v zahraničí, networking a navázaní další spolupráce. Část první: Já a mé tělo, se všemi svými záhyby, křivkami, dutinami, jež se plní a vyprazdňují, rezonují, prohlubují se a smršťují, skládají, natahují a rozevírají. Část druhá: Já a on, který se ke mně přibližuje, voní ke mně, dotýká se mě prsty, jazykem, myje mi vlasy, smýká se mnou po podlaze, škrtí mě a olizuje, jsem jeho materiál, jeho tělo je mé tělo, vniká do mě až na hranici extáze a pak hryže, škrábe, zarývá do mě nehty. A já mu vše dovoluji, protože vím, že jsem to já, kdo to vše řídí a žene dál. Část třetí: Já a oni, ti nejprve cizí. Jak se stane, že někdo je cizí a pak už cizí není? Co proto musí udělat? Dát mi pocítit bezpečí? Dát mi nahlédnout do svého nitra? Nechat mě dotknout se jeho ran a jizev a těla, které až doposud mlčelo? Proč mám strach z cizího? Na představení navazuje zvuková instalace WHITE ROOM/Lessons of Touch - Trenažér vnitřního zraku a vytěsněné krajiny nevědomí, ve které Matouš Hekela s Miřenkou Čechovou zkoumají propojení zvuku a imaginace, dotyku v akustické formě a jeho působení na diváckou percepci. PRESS "V jednu chvíli se otevře železná zadní brána a oba společně vstupují do jiného, modře nasvíceného prostoru, v němž z jedné strany duje vichr. Jako by se ocitli v nekonečném proudu Vesmíru, v životě po životě. Drží se za ruce, spojeni spolu letí vstříc Neznámu." - Vladimír Hulec, Divadelní noviny
design by various