Nejbližší program Kalendář

Prague Pride | Mr. Bear 2016

poster.jpg
V sobotu 13. srpna 2016 se od 20.00 uskuteční již 6. ročník volby Mr. Bear CZ 2016. Slavnostní večer se koná tradičně v Experimentálním prostoru v NoD, Dlouhá 33, Praha 1. Akce se koná v rámci programu festivalu Prague Pride 2016. V rámci večera vám budou představeni jednotliví kandidáti na titul Mr. Bear 2016, kteří projdou tradičními třemi koly výběru. Kandidáti se vám nejprve představí a přiblíží své zájmy v rozhovoru s moderátorem, dále se vás budou snažit zaujmout svým vystoupením ve volné disciplíně a poslední na řadu přijde promenáda v plavkách. Během večera vám bude hrát DJ Perfecto, host z Maďarska. Vrcholem večera bude vyhlášení vítěze, kterého budou mít možnost volit všichni přítomní diváci. Přijďte a podpořte svého favorita. Více informací: zde. Vstupenky k dostání v Kafírně u Českého Pána v Kozí ulici od středy 10. srpna 2016 nebo v den konání akce před vstupem do NoDu.

Tvůrčí skupina Díra na trhu: Plešatá zpěvačka (Ionesco, Jánová, Valerián)

plesata-zpevacka-13.jpg
DÍRA NA TRHU uvádí PLEŠATÁ ZPĚVAČKA 2015 (Ionesco, Jánová, Valerián) Inscenace Plešatá zpěvačka 2015 vychází z původního dramatu od Eugèna Ionesca z roku 1950. Autor se inspiroval slovníkem rumunsko-anglické konverzace a ze všech nesmyslných a strohých frází, které v učebnici našel, dal dohromady dialogy pro dva anglické manželské páry. Na formální a nezáživné návštěvě u jednoho z nich řeší naprosté nesmysly, neposlouchají se a do krve se hádají o banálních problémech. Ionesco tak absurdním způsobem poukazoval na problémy mezilidské komunikace a vzájemného neporozumnění. Vznikla tím absurdní komedie, která svou nadčasovostí a aktuálností inspirovala zase nás. Naše “falešná zpěvačka” nastavuje zrcadlo téhle úžasné době, ve které všichni žijeme. Ionescův námět jsme přenesli do současné nekompromisní doby a prostředí, které je blízké mladým lidem. Ocitáme se v pražském dekadentním baru, kde vidíme dekadentní obrazy a dekadentní instalace. Sraz tu má pražská dekadentní mládež. Všichni hlásají svůj dekadentní názor a zároveň se dekadentně neposlouchají. Nezajímá je nikdo, kromě jich samotných. Nerespektují nikoho, kromě vlastního ega. Ničeho a nikoho se nebojí… snad kromě Velitele Požárníků… a režiséra.

Studio DAMÚZA, kolektiv a Jiří Havelka: Já, hrdina (DERNIÉRA)

ja-hrdina-1.jpg
Česká (mašín)érie Holá rekonstrukce. Nic než fakta. Udělej si názor. A pak ho změň. Žádné divadlo, pouze holá rekonstrukce. Autorský projekt je rekonstrukcí činů bratří Mašínů a poskytuje maximálně objektivní prostředí pro rozřešení jednoduché, ale vyhrocené otázky: VRAH nebo HRDINA? Připadáme si, že víme dost. Ale víme jen tolik, kolik informací máme zrovna k dispozici. Mašínové hájili svobodu. Možná jen svou vlastní. Díky odvaze a přesvědčení o vlastní pravdě se jim podařilo uprchnout přes přísně střežené hranice a o několik desítek let později získat několik vyznamenání. Při jejich akcích však zemřeli lidé. Připadáte si objektivní? A na čí straně stojíte? Autorská inscenace čerpá z policejních záznamů, autentických rozhovorů a internetových diskuzí k tématu bratří Mašínů. Inscenace vznikla jako absolvenstké představení studentů KALD DAMU, premiéra 27. října 2011 Divadlo DISK. --- Havelka nestraní nikomu, jen skládá fakta a stanoviska otáčí ze všech možných úhlů. A protože má smysl pro humor, nechybí tu ani rozmanité komické detaily. Ty jsou více přítomné v další tematické linii, kterou je nekončící vzrušení nad případem stále probíhající napříč celou naší společností. jmc, Lidové noviny Princip sběrné metody informací, které se v průběhu zkoušek postupně skládají do definitivního tvaru, nabízí mladým hercům neobvyklý, dle mého velmi inspirativní způsob práce. Princip, kdy herci spíše nežli konkrétní postavy ztvárňují obecnější charaktery, je v tomto případě ještě posunut - jednotlivci jsou v pravém slova smyslu figuranty, kteří nemají hrát, naopak si zachovat odstup. Tato neosobnost má své zvláštní kouzlo, je chvílemi až detektivně napínavá. Jana Soprová, Český rozhlas 3 – Mozaika Studenti přesto svou rekonstrukcí (pravděpodobně záměrně) dokazují, že objektivita ani v jejich podání není možná – že samotná montáž pramenů, jejich výběr, řazení a skladba, s sebou vždy ponesou nějak tendenční stanovisko. A tak jen podtrhují snadnost manipulace v obecném společenském mínění a upozorňují na mnohdy banální názorovou vyhraněnost, která se odvíjí od míry (ne)informovanosti každého z nás. Magdalena Pantáková, www.kulturissimo.cz
design by various