Program
O NoDu
#divadlo #hudba #galerie #kavárna #vernisáž #přednášky #ostatní

ČEKÁNÍ NA KOKOTA / Maso Krůtí

Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…

SELMECI KOCKA JUSKO: Images With Objects To Indicate Scale

Alex Selmeci & Tomáš Kocka Jusko jsou slovenská umělecká dvojice, aktuálně žijící v Praze. Vytváří komplexní intermediální instalace a prostředí, které balancují na pomezí volného umění, designu a architektury. Při vytváření objektů často pracují s konkrétním obrazem či metaforou, obvykle je pro ně vstupním bodem nástroj (“tool”) a jeho využití v určité situaci (“motive”). Výstava v Galerii NoD navazuje na jejich diplomovou práci, ve které se sjednocujícím nástrojem stává přepravní nádoba a motivem jakýsi princip “stohování”. Stěžejní částí bude opět architektura výstavy, jejíž podoba vychází z využití odpadového materiálu tiskárenské společnosti, konkrétně velkoformátových krabic původně sloužících na převoz světlocitlivých folií. Projekt "Images With Objects To Indicate Scale" pro Galerio NoD je koncipován jako prezentace několika dlouhodobých sérií děl, které navazují na diplomovou práci této umělecké dvojice na Akademii výtvarných umění v Praze v letošním roce. Jednotlivé série pracují s objektovou formou, podpořenou osobitým řešením architektury výstavy a již naznačenou tematickou dvojicí "nástroj-motiv". Autory zajímají obrazy jako "ruka držící svitek", "kytice vytahující se z rukávu" či "pohyb rolety ve větru" a jejich možné významové metafory. Zkoumají, jak výběr nástroje (konkrétně jeho fyzické formy) a ohlédnutí se za jeho funkcí, ať už zapomenutou, nebo současnou, lze aplikovat na všechny lidské činnosti a přemýšlet o jejich přínosu a hodnotě. Jejich tvůrčí myšlení a postup je inspirován americkou spisovartelkou Ursulou K. Le Guinovou a její myšlenkou, že náš technologický vývoj je založen na vývoji nástrojů určených k boji nebo demonstraci moci. Práce tak dávají do souvislosti potřebu tento stav změnit a navrhují vnímat vědu a technologie jako nástroje pro uchovávání a zachovávání zdrojů.

Veronika Psotková: VINOK

Věnováno všem matkám ve válce o Ukrajinu. Присвячується всім матерям на війні за Україну. Dedicated to all mother’s in the war of Ukraine. --- Tradiční místo před pražským kulturním prostorem NoD nad křižovatkou ulic Dlouhá-Rybná zdobí od počátku července 2022 umělecký objekt VINOK od sochařky Veroniky Psotkové.  Původně "vinok" (ukrajinsky вінок) označuje tradiční ukrajinskou pokrývku hlavy, které měly magický význam jako atribut svátků jara a kupadelných svátků. Postupně se vinok stal symbolem uctívání a symbolem Matky Země, současně se vyvinul jako symbol slávy, vítězství, štěstí, úspěchu, míru, cudnosti, mládí a ženskosti. Ukrajinský vinok se tak v průběhu dějin stal kulturním symbolem ukrajinského národa. Jeho popularita na současné Ukrajině následně výrazně stoupla po událostech roku 2014 (anexe Krymu) a ruské invazi v roce 2022. Umělecký objekt VINOK sochařky a umělkyně Veroniky Psotkové je již desátým objektem ve veřejném prostoru, který byl před prostorem NoD instalován a pomocí kterého dramaturgie prostoru NoD reaguje na aktuální společenská, politická či environmentální témata.  

TŘI HETERÁNI / Divadlo MASO

Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…

JEDLÍCI NA CESTÁCH / Ochutnávka knihy

2. října od 18:30 proběhne v Divadle NoD ochutnávka nové knihy Jedlíci na cestách. Na co se můžete těšit? Autoři…

GILTY PLEŽR: TELENOVELA / ČNID & IMPROvariace

Vyrostli jste na Esmeraldě puštěné u babičky v obýváku za dlouhých letních odpolední? Divoký anděl v…

MICHAELŮV MASHUP

Dva hosté. Jeden moderátor. A jejich vzájemná interakce. Bez konfliktu, ale s inspirací.  Pořad postavený na…

UNDERGROUND COMEDY CLUB

Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…

MICHAELŮV MASHUP

Dva hosté. Jeden moderátor. A jejich vzájemná interakce. Bez konfliktu, ale s inspirací.  Pořad postavený na…

MICHAELŮV MASHUP

Dva hosté. Jeden moderátor. A jejich vzájemná interakce. Bez konfliktu, ale s inspirací.  Pořad postavený na…

GRÁL! / StorytellingCZ & Divadlo NoD

První společný projekt Divadla NoD a spolku StorytellingCZ ve kterém se živé vyprávění příběhů potkáv…

OIDIPUSSY / Maso Krůtí

ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…

OIDIPUSSY / Maso Krůtí

ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…

Koncert k vydání nového alba MILOSTNÉ PÍSNĚ / Jakub Štorek a Noční optika

Zveme Vás na uvedení nového alba Jakuba Štorka a Noční optiky " Milostné písně". Origináln…

IMPROVIZOVANÝ SHAKESPEARE / České národní improvizační divadlo

Kdo z nás nikdy nebyl na Shakespearovi? Mrtvá Julie, mrtvej Romeo, Hamlet s lebkou v ruce, prohozená dvojčata, dýky, meče, kordy,…

ŠMEJDI ÚTOČÍ / Janek & Natálka & kol.

Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…

ŠMEJDI ÚTOČÍ / Janek & Natálka & kol.

Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…

MICHAELŮV MASHUP

Dva hosté. Jeden moderátor. A jejich vzájemná interakce. Bez konfliktu, ale s inspirací.  Pořad postavený na…

JAK SE DĚLÁ DIVADLO / Divadlo MASO

V nouzi se k němu modlíme. Pokládáme svíčky na divadelní oltář. Citujeme z paměti. Čapkovo - Jak se dělá…

JAK SE DĚLÁ DIVADLO / Divadlo MASO

V nouzi se k němu modlíme. Pokládáme svíčky na divadelní oltář. Citujeme z paměti. Čapkovo - Jak se dělá…

BIBLE 2 / Janek & Natálka a kol.

Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…

BIBLE 2 / Janek & Natálka a kol.

Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

ALKOHOLY/ stand-up speciál / Láďa Karda

"Mám za sebou patnáct let na chlastu a čtyři roky na kokainu. A já vám něco řeknu… bylo to skvělý!" L…

ALKOHOLY/ stand-up speciál / Láďa Karda

"Mám za sebou patnáct let na chlastu a čtyři roky na kokainu. A já vám něco řeknu… bylo to skvělý!" L…

ČEKÁNÍ NA KOKOTA / Maso Krůtí

Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…

ČEKÁNÍ NA KOKOTA / Maso Krůtí

Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…

ČEKÁNÍ NA KOKOTA / Maso Krůtí

Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…

OSAMĚLOST KOMIKSOVÝCH HRDINŮ / Janek & Natálka & kol.

Divadelní comiks-con.  American psychological society (APS) vydala v roce 2017 studii, která dokazuje, že cca 70% lidí sní o…

OSAMĚLOST KOMIKSOVÝCH HRDINŮ / Janek & Natálka & kol.

Divadelní comiks-con.  American psychological society (APS) vydala v roce 2017 studii, která dokazuje, že cca 70% lidí sní o…

GRÁL! / StorytellingCZ & Divadlo NoD

První společný projekt Divadla NoD a spolku StorytellingCZ ve kterém se živé vyprávění příběhů potkáv…

UNDERGROUND COMEDY CLUB

Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…

OIDIPUSSY / Maso Krůtí

ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…

NEREALITY SHOW / České národní improvizační divadlo

Tohle není jenom improvizace, tohle je hra. A v každý správný hře se točí velký prachy.  Unikátní…

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

JAK SE DĚLÁ DIVADLO / Divadlo MASO

V nouzi se k němu modlíme. Pokládáme svíčky na divadelní oltář. Citujeme z paměti. Čapkovo - Jak se dělá…

ŠMEJDI ÚTOČÍ / Janek & Natálka & kol.

Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…

ŠMEJDI ÚTOČÍ / Janek & Natálka & kol.

Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…

ČEKÁNÍ NA KOKOTA / Maso Krůtí

Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…

ČEKÁNÍ NA KOKOTA / Maso Krůtí

Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…

GRÁL! / StorytellingCZ & Divadlo NoD

První společný projekt Divadla NoD a spolku StorytellingCZ ve kterém se živé vyprávění příběhů potkáv…

HLAVNĚ NEMAČKEJ TO ČERVENÝ TLAČÍTKO! / České národní improvizační divadlo

Šest herců, jedna muzikantka a uprostřed jeviště velké červené tlačítko… Co se stane, když ho někdo zmáčkne?…

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

UNDERGROUND COMEDY CLUB

Jejich stand-up známe z Comedy Clubu, známe je i z pořadu na Stream.cz, a teď vystupují pravidelně v NoDu. Dvouhodinová ultim…

Přihlaste se do newsletteru

en
Galerie

Archiv

2018 2017 2019 2020 2016 2021 2022 2023
#divadlo #hudba #galerie

Tomáš Bárta: Plán sedimentu

<p>Tom&aacute;&scaron; B&aacute;rta se etabloval jako sv&eacute;bytn&yacute; mal&iacute;ř, kresl&iacute;ř a tvůrce prostorov&yacute;ch objektů a instalac&iacute; ve kter&yacute;ch tematizuje různ&eacute; typy sedimentace z&aacute;sahů do veřejn&eacute;ho prostoru a architektury. B&aacute;rta zkoum&aacute; a volně dokumentuje různ&eacute; stopy vědom&eacute; či nevědom&eacute; lidsk&eacute; činnosti v urb&aacute;nn&iacute;m prostřed&iacute;, hled&aacute; indexy zach&aacute;zen&iacute; s otevřen&yacute;m prostorem nebo konkr&eacute;tn&iacute; historickou či současnou architekturou, kter&eacute; pot&eacute; reflektuje ve sv&eacute; medi&aacute;lně různorod&eacute; tvorbě. Jednotliv&eacute; způsoby z&aacute;sahů se st&aacute;vaj&iacute; B&aacute;rtovi vzorem pro jeho voln&eacute; uchopov&aacute;n&iacute; v různ&yacute;ch technik&aacute;ch malby a kresby, stejně tak jako vod&iacute;tkem k použ&iacute;v&aacute;n&iacute; konkr&eacute;tn&iacute;ch a specifick&yacute;ch materi&aacute;lů, kter&eacute; tvaruj&iacute; charakter proměny městsk&eacute; krajiny.</p>

VIDEO NoD: František Pecháček - Tekutý národ

<p><em>Pam&aacute;tn&iacute;k na N&aacute;rodce byl (pře)sazen, na piazzettě ND taj&iacute; posledn&iacute; kousky ledovce odkazu L&aacute;ska a v&iacute;ra zv&iacute;těz&iacute; lamin&aacute;tov&eacute;ho srdce Kurta Gebauera. Varovn&eacute; sign&aacute;ly totalitn&iacute;ch režimů stra&scaron;&iacute; nejen v m&eacute;di&iacute;ch. Politici bičuj&iacute; sv&aacute; ega v křečovitě podb&iacute;ziv&eacute; &uacute;směvy. Je to fake, pr&aacute;zdn&aacute; gesta, cesta do nikam - nebo cesta zp&aacute;tky?&nbsp;</em><br /> <br /> Projekt reflektuje aktu&aacute;ln&iacute; děn&iacute; na česk&eacute; politick&eacute; sc&eacute;ně. Autor v projekci pracuje formou fluidn&iacute; simulace. Synt&eacute;za obrazu založen&aacute; na předloze patř&iacute; mezi nov&eacute; v&yacute;zkumn&eacute; směry oboru poč&iacute;tačov&eacute; grafiky. Jej&iacute;m c&iacute;lem je vygenerovat obraz, kter&yacute; respektuje novou strukturu, ale v detailech je k nerozezn&aacute;n&iacute; od origin&aacute;ln&iacute; předlohy.proměny městsk&eacute; krajiny.</p>

BE25 | Indiánek s Vladimírem Kokoliou a Kateřinou Šedou

<p>Galerie NoD a <a href="http://linhartovanadace.cz/">Linhartova nadace</a> a&nbsp;spolupr&aacute;ci s <a href="https://www.artedu.cz/">Artedu.cz</a> pro v&aacute;s připravily dal&scaron;&iacute; z&aacute;kusek. Tentokr&aacute;t s Vladim&iacute;rem Kokoliou a Kateřinou &Scaron;edou ochutn&aacute;te indi&aacute;nka.</p> <p>A co se dozv&iacute;te? Kateřina &Scaron;ed&aacute; u Kokolii &scaron;est let studovala. On tvrd&iacute;, že ji nikdy neučil. Katčiny den&iacute;kov&eacute; z&aacute;znamy z t&eacute; doby ukazuj&iacute; dilema dobře zn&aacute;m&eacute; mlad&yacute;m umělcům: nenechat se ovlivnit &ndash; a nezanedbat ž&aacute;dn&yacute; vliv. Nech&aacute;te se ovlivnit? 22. 10. v NoDu.</p> <p>Učitel a student, dva umělci světov&eacute;ho form&aacute;tu, dva př&aacute;tel&eacute; se setkaj&iacute; a pov&iacute; něco o tom, čemu věř&iacute;, co pro to dělaj&iacute; a jestli je to jen jejich probl&eacute;m. A proč sepsali každ&yacute; svůj &bdquo;Slovn&iacute;k&ldquo;, kter&yacute; pr&aacute;vě společně vyd&aacute;vaj&iacute; v Nakladatelstv&iacute; AVU. Moderovat bude Jana Bernartov&aacute;.</p> <p>Připraven&aacute; bude k&aacute;va, čaj a dal&scaron;&iacute; v&yacute;běr dobrot. Přijďte s n&aacute;mi ochutnat v&yacute;tvarn&eacute; uměn&iacute; a hudbu do galerie se sladkou tečkou.</p> <p>Vstup 80 Kč</p>

BE25 | Vladimír Kokolia: Obraz podle podoby

<p><strong><em>Dvě strany t&eacute;hož se potkaly a sl&iacute;bily si věrnost. V&iacute;ce se již nikdy nespatřily. Obraz jednoho žil v obraze druh&eacute;ho. Když už byl velk&yacute;, vydal se na zp&aacute;tečn&iacute; cestu do světa. Ve světě bylo spousta světla a obraz začal b&yacute;t vidět. Každ&yacute; se v něm mohl uvidět. Kdo se ale d&iacute;val d&eacute;le, mohl v sobě zahl&eacute;dnout i k nepozn&aacute;n&iacute; změněnou věrnou podobu druh&eacute; strany.</em></strong></p> <p>Vladim&iacute;r Kokolia (*1956) patř&iacute; k nejosobitěj&scaron;&iacute;m česk&yacute;m umělcům generace 80. let 20. stolet&iacute;. V roce 1990 se stal prvn&iacute;m laure&aacute;tem Ceny Jindřicha Chalupeck&eacute;ho, nejprestižněj&scaron;&iacute;ho oceněn&iacute; pro umělce do 35 let, od roku 1992 je pedagogem ateli&eacute;ru experiment&aacute;ln&iacute; grafiky na Akademii v&yacute;tvarn&yacute;ch uměn&iacute; v&nbsp;Praze. V roce 2012 obdržel Cenu od Dalibora Chatrn&eacute;ho, kterou uděluje mlad&aacute; uměleck&aacute; sc&eacute;na v&yacute;razn&yacute;m osobnostem česk&eacute;ho uměn&iacute;, kter&eacute; maj&iacute; st&aacute;l&yacute; vliv na jej&iacute; formov&aacute;n&iacute; a charakter.</p> <p>V&yacute;stava&nbsp;<em>Obraz podle podoby</em>&nbsp;je dal&scaron;&iacute;m pokusem Kokolii vyrovnat se prostřednictv&iacute;m mal&iacute;řsk&eacute;ho uvažov&aacute;n&iacute; s principem a časem d&iacute;v&aacute;n&iacute;. Kokoliu zaj&iacute;maj&iacute; možnosti zn&aacute;zorněn&iacute; samotn&eacute;ho procesu pohledu prob&iacute;haj&iacute;c&iacute;ho v čase a prostoru. Vladim&iacute;r Kokolia tematizuje vztah div&aacute;ka a obrazu prostřednictv&iacute;m stereoskopick&yacute;ch obrazů, kter&eacute; jist&yacute;m způsobem naru&scaron;uj&iacute; standardizovan&yacute; způsob pozorov&aacute;n&iacute;. Kokolia sv&yacute;mi intervencemi a z&aacute;sahy do prostoru galerie s&nbsp;pomoc&iacute; různ&yacute;ch obrazov&yacute;ch form&aacute;tů (malby, kresby, instalace) otev&iacute;r&aacute; a vizualizuje jak&eacute;si silov&eacute; pole obrazu, prostor utv&aacute;řen&iacute;&nbsp;<em>podoby</em>. &bdquo;<em>Maluji, co vid&iacute;m. To ale neznamen&aacute; pouze pozorovan&eacute; věci, ale tak&eacute; i to, jak samotn&yacute; proces d&iacute;v&aacute;n&iacute; vypad&aacute;.&nbsp; (&hellip;) Ve v&yacute;sledku to nen&iacute; nic komplikovan&eacute;ho. Jedn&aacute; se pouze o věc z&aacute;znamu pole viděn&iacute;, o malov&aacute;n&iacute; zorn&eacute;ho pole,</em>&ldquo; ř&iacute;k&aacute;. Stereoskopick&aacute; malba vyžaduje po div&aacute;kovi proměnu zažit&eacute;ho způsobu d&iacute;v&aacute;n&iacute;. Pozorovatel do jist&eacute; m&iacute;ry vstupuje do obrazu, otev&iacute;r&aacute; sv&yacute;m pohledem vnitřn&iacute; prostorov&eacute; dimenze, kter&eacute; se st&aacute;vaj&iacute; v&nbsp;podstatě n&aacute;mětem, jedin&yacute;m předmětem zobrazen&iacute;, byť jsou jen pr&aacute;zdn&yacute;m ide&aacute;ln&iacute;m prostorem hloubky viditeln&eacute;ho pole. Tento pr&aacute;zdn&yacute; prostor nic nepřipom&iacute;n&aacute;, nenese ž&aacute;dn&eacute; v&yacute;znamov&eacute; konotace. &bdquo;<em>Kokoliovi jde o sjednocen&iacute; div&aacute;ck&eacute; percepce, o semknut&iacute; masy pod jednou identickou zrakovou zku&scaron;enost&iacute;, o sd&iacute;len&yacute; vjem. Jednotnost t&eacute;to percepce je zaručena kombinac&iacute; fyziologick&yacute;ch podm&iacute;nek zraku a současně i z&aacute;měrnou, až silovou stimulac&iacute; takov&eacute;ho typu vědom&iacute; a vn&iacute;m&aacute;n&iacute;, kter&eacute; nen&iacute; kontaminov&aacute;no n&aacute;nosy kulturně podm&iacute;něn&yacute;ch interpretac&iacute; viděn&eacute;ho. Kokolia bojuje zobrazen&iacute;m pr&aacute;zdn&eacute; hloubky pole za osvobozen&iacute; viděn&iacute;,</em>&ldquo; ř&iacute;k&aacute; kur&aacute;tor v&yacute;stavy Pavel Kubesa.</p> <p>V&yacute;stava Obraz podle podoby je po dlouh&yacute;ch letech prvn&iacute; s&oacute;lovou v&yacute;stavou Vladim&iacute;ra Kokolii v&nbsp;Praze.</p>

BE25 | Dušan Zahoranský: Small Talk

<p>Objekt vytvořen&yacute; pro exteri&eacute;r Experimet&aacute;ln&iacute;ho prostoru NoD je tř&iacute;rozměrnou textovou definic&iacute; m&iacute;sta. Typografie, skladba slov a plastick&yacute; tvar vytvoř&iacute; společně kr&aacute;tk&yacute; prostorov&yacute; ver&scaron;. Vzn&aacute;&scaron;ej&iacute;c&iacute; se mezi domy, nad hlavami chodců bude spou&scaron;tět asociace souvisej&iacute;c&iacute; s pozorov&aacute;n&iacute;m. Mikropř&iacute;běh prom&iacute;tnut&yacute; do tvaru bude čiteln&yacute; z různ&yacute;ch stran. Objekt je poctou česk&eacute; experiment&aacute;ln&iacute; poezii, kter&aacute; od 60. let objevně použ&iacute;v&aacute; slova, typografii a použit&iacute;m sp&iacute;&scaron;e v&yacute;tvarn&yacute;ch, než liter&aacute;rn&iacute;ch prostředků, osvobozuje jazyk od n&aacute;nosu kli&scaron;&eacute;, fr&aacute;z&iacute;. Navrac&iacute; slovu jeho poetickou moc. Objekt je souč&aacute;st&iacute; dlouhodob&eacute; dramaturgie Galerie NoD pracovat s aktu&aacute;ln&iacute;m uměn&iacute;m ve veřejn&eacute;m prostoru.</p>

BE25 | VIDEO NoD: Kent Hugo - A Very Cool Shade Of Hot

<p>Filmov&yacute; tvůrce a režis&eacute;r kanadsk&eacute;ho původu&nbsp;Kent&nbsp;Hugo&nbsp;v ř&iacute;jnu umělecky ztv&aacute;rn&iacute; panoramatickou 360&deg; projekci v galerii NoD. Použit&iacute;m jedinečn&eacute;ho hrav&eacute;ho stylu animace a střihu pomohl vytvořit identitu kanadsk&eacute; MTV (<em>MTV Canadian Blood</em>, 2005). Je autorem videoklipů, kr&aacute;tk&yacute;ch filmů. Komerčně pracoval tak&eacute; se světov&yacute;mi klienty, jako je&nbsp;SEAT, Warp Records and Vice. Jeho projekt pro Video NoD je založen na specifick&eacute;m animačn&iacute;m stylu. Video panorama se změn&iacute; v pohyblivou 3D &quot;gif&quot; kol&aacute;ž.</p> <p><a href="http://www.hugonought.com/" target="_blank">http://www.hugonought.com</a></p>

Tereza Zelenková: Had, který zmizel v díře ve stěně

<p>Lond&yacute;nsk&aacute; fotografka česk&eacute;ho původu Tereza Zelenkov&aacute; se v britsk&eacute;m prostřed&iacute; d&iacute;ky v&iacute;tězstv&iacute; v British Jerwood Photoworks Award (2015) etablovala jako zral&aacute; umělkyně tematizuj&iacute;c&iacute; jak různ&eacute; inspirace např&iacute;č literaturou, modern&iacute; filosofi&iacute; či různ&yacute;ch forem mysticismu (ot&aacute;zkami smrti poč&iacute;naje a posv&aacute;tn&eacute;ho konče), tak sv&yacute;m systematick&yacute;m a dlouhodob&yacute;m mapov&aacute;n&iacute;m a dokumentov&aacute;n&iacute;m konkr&eacute;tn&iacute;ch m&iacute;st kulturn&iacute; krajiny spjat&yacute;ch s různ&yacute;mi lok&aacute;ln&iacute;mi mytologiemi a mysteri&oacute;zn&iacute;mi historick&yacute;mi ud&aacute;lostmi. V uplynyl&yacute;ch dvou letech se pravidleně navracela do krajin rodn&eacute; Česk&eacute; republiky, v n&iacute;ž objevovala řadu často mizej&iacute;c&iacute;ch historick&yacute;ch a folkl&oacute;rn&iacute;ch m&iacute;st. Zelenkov&aacute; svůj fotografick&yacute; v&yacute;zkum zahaluje pod charakteristickou vizu&aacute;ln&iacute; imaginac&iacute;, kter&aacute; historick&eacute; či mytologick&eacute; fakty rozv&iacute;j&iacute; ve volněj&scaron;&iacute;ch, intimněj&scaron;&iacute;ch symbolick&yacute;ch obrazech.&nbsp;</p>

Aleš Zapletal: Permakultura

<p>Permakultura, filosofie dlouhodobě udržiteln&eacute;ho př&iacute;rodn&iacute;ho hospodařen&iacute;, byla &scaron;iroce popularizov&aacute;na od sedmdes&aacute;t&yacute;ch let dvac&aacute;t&eacute;ho stolet&iacute;. Hlavn&iacute; projev tohoto hnut&iacute;, zemědělsk&aacute; plocha, ob&yacute;van&aacute; současně různ&yacute;mi rostlinn&yacute;mi a živoči&scaron;n&yacute;mi druhy, se autorovi v&yacute;stavy stala &uacute;středn&iacute;m principem, kter&yacute; metaforicky uplatňuje na obrazov&eacute; plo&scaron;e. Jednotliv&eacute; stavebn&iacute; prvky nově tvořen&yacute;ch &bdquo;ekosyst&eacute;mů&ldquo; zastupuj&iacute; m&iacute;sto př&iacute;rodn&iacute;ch společenstv&iacute; lidsk&eacute; artefakty, tedy objekty obecně považovan&eacute; za produkt &bdquo;kultury&ldquo;, nikoliv &bdquo;př&iacute;rody&ldquo;. Nově vznikl&eacute; struktury jsou spekulac&iacute; nad permakulturou proklamovan&yacute;m &bdquo;n&aacute;vratem k přirozenosti&ldquo;. Představa přirozenosti je ve vnitřně prov&aacute;zan&eacute;m cyklu obrazů opakovaně exponov&aacute;na, ať už formou mal&iacute;řsk&eacute; stylizace, v&yacute;běrem &bdquo;organick&yacute;ch&ldquo; motivů, nebo naopak odkazy k virtu&aacute;ln&iacute; realitě poč&iacute;tačov&yacute;ch her.&nbsp;</p>

VIDEO NoD: Milan Mazúr - Kapitola ÓCUKA / Epilog

<p>Projekt &Oacute;cuka je časově sběrn&yacute;m projektem, jehož různ&eacute; podoby budou vznikat v průběhu roku 2018. Jednotliv&eacute; č&aacute;sti na sebe navazuj&iacute; a vznikaj&iacute; jako kapitoly knihy. Tematicky zachov&aacute;vaj&iacute; koncepčn&iacute; linku&nbsp;s hlavn&iacute;mi motivy jako sp&aacute;nek, určit&yacute; nepokoj, konzum či hedonismus.&nbsp;Vizu&aacute;ln&iacute; podoba jednotliv&yacute;ch celků se měn&iacute; zasazen&iacute;m do konkr&eacute;tn&iacute;ho galerijn&iacute; prostřed&iacute;.&nbsp;</p> <p>&Oacute;cuka je fiktivn&iacute; &#39;&#39;postava&#39;&#39; z rom&aacute;nu Harukiho Murakamiho.&nbsp;</p> <p>Z&aacute;kladem projektu je řada tematick&yacute;ch vide&iacute; doplněn&yacute;ch site specific videem natočen&yacute;m v m&iacute;stě konkr&eacute;tn&iacute; galerie - nyn&iacute; v galerii Video NoD. V kr&aacute;tk&eacute;m videu se dan&yacute; prostor stane filmov&yacute;m prostřed&iacute;m a z&iacute;sk&aacute; zcela nov&yacute; charakter. S takto koncepčně transformovan&yacute;m prostřed&iacute;m budou z dal&scaron;&iacute;ch kr&aacute;tk&yacute;ch vide&iacute; určit&yacute;m způsobem komunikovat zpomalen&eacute; lidsk&eacute; postavy.&nbsp;</p> <p>Jedn&iacute;m z &uacute;středn&iacute;ch vide&iacute;&nbsp;je&nbsp;<em>Night travel</em>, kter&eacute; reaguje na ud&aacute;lost, kdy se ztratil let Malaysia Airlines 370 a dosud nebylo objasněno co za udalost&iacute; st&aacute;lo. Nočn&iacute; let, nočn&iacute; sp&aacute;nek, pohodln&aacute; sedadla, př&iacute;jemn&yacute; person&aacute;l, pocit relaxu -&nbsp;to jsou spojen&iacute;, kter&eacute; jsou ve videu zobrazen&eacute;. Za t&iacute;mto vizu&aacute;lem je ale ud&aacute;lost, kter&aacute; měn&iacute; charakter viděn&eacute;ho.</p>

Juliana Höschlová & Marta Antoniak: Bulimia Cocktail Party

<p><strong>V&nbsp;Praze a Krakově, 7. srpna 2017 </strong></p> <p><strong>&bdquo;Chodili jsme na z&aacute;kladku, když byly hračky z kindervaj&iacute;ček od Mikul&aacute;&scaron;e vz&aacute;cnost&iacute; a do mek&aacute;če se chodilo jenom za vysvědčen&iacute;. Barevn&yacute; artefakty zač&iacute;naj&iacute;c&iacute;ho kapitalismu, jehož definici jsme začali ch&aacute;pat až tak o dek&aacute;du později, v n&aacute;s vyvol&aacute;valy stavy excitovan&yacute;ho vytržen&iacute;. Sb&iacute;rali jsme kel&iacute;mky od jogurtů, tetovačky ze zv&yacute;kaček a pogy.</strong></p> <p><strong>A dneska? Dneska m&aacute;me kocovinu. Hlt&aacute;me věci, informace, emoce, pož&iacute;r&aacute;me data a polyk&aacute;me v&scaron;e, co n&aacute;m přijde pod nos, s&nbsp;obalem i bez&hellip; A nest&iacute;h&aacute;me tr&aacute;vit. Jako generace </strong><strong>,</strong><strong>bulimiků z&nbsp;donucen&iacute;</strong><strong>&lsquo; </strong><strong>neust&aacute;le intuitivně filtrujeme, abychom se neztratili pod n&aacute;nosem odpadu. V&nbsp;hlavě n&aacute;m tepe ten &scaron;patn&yacute; typ kocoviny, kter&yacute; přin&aacute;&scaron;&iacute; světabol a nostalgii, jako po velk&yacute;m več&iacute;rku pln&yacute;m koktejlů a barevn&yacute;ch parapl&iacute;ček.&ldquo;</strong></p> <p>-------</p> <p>V&yacute;stava Bulimia Cocktail Party poprv&eacute; představ&iacute; uměleckou spolupr&aacute;ci dvou umělkyň z nastupuj&iacute;c&iacute; generace polsk&eacute; a česk&eacute; uměleck&eacute; sc&eacute;ny, kter&eacute; sbližuje podobn&eacute; kulturně-společensk&eacute;ho z&aacute;zem&iacute;: Julianu H&ouml;schlovou (CZ) a Martu Antoniak (PL).</p> <p>Juliana H&ouml;schlov&aacute; (*1987), absolventka pražsk&eacute; AVU, je v česk&eacute;m prostřed&iacute; zn&aacute;ma d&iacute;ky sv&yacute;m intenzivn&iacute;m performanc&iacute;m a angažovanou konceptu&aacute;ln&iacute; kresbou a videoartem, ve kter&yacute;ch se v posledn&iacute;ch letech zab&yacute;v&aacute; přev&aacute;žně kritikou masov&eacute; kultury, mechanismů konzumn&iacute; společnosti a obrazovou manipulac&iacute;. V&nbsp;r&aacute;mci př&iacute;prav v&yacute;stavy Bulimia Cocktail Party uspoř&aacute;dala Juliana sb&iacute;rku igelitov&yacute;ch ta&scaron;ek, jejichž spojen&iacute;m a smyt&iacute;m reklamn&iacute;ch ploch vytvořila monument&aacute;ln&iacute; abstraktn&iacute; malbu. Sb&iacute;rka igelitek byla zt&iacute;žena t&iacute;m, že prob&iacute;hala v&nbsp;Juliany přechodn&eacute;m působi&scaron;ti v&nbsp;&bdquo;deplastuj&iacute;c&iacute;m&ldquo; se Rakousku a vět&scaron;ina ta&scaron;ek tak připutovala z&nbsp;Čech. V&yacute;stavu doplňuje tak&eacute; př&iacute;běh z&nbsp;dystopick&eacute;ho světa &ndash; z&nbsp;tzv. Whitelandu, kde teče čern&aacute; ropn&aacute; řeka a v&scaron;ichni lid&eacute; se proh&yacute;baj&iacute; pod t&iacute;hou vlastn&iacute;ch břich. Juliana H&ouml;schlov&aacute; zprostředkov&aacute;v&aacute; př&iacute;běh pomoc&iacute; jednoduch&yacute;ch ilustrac&iacute; prom&iacute;tan&yacute;ch v&nbsp;galerii skrze meotary.</p> <p>Marta Antoniak (*1986) je mal&iacute;řka, svůj doktorsk&yacute; titul z&iacute;skala ned&aacute;vno na Krakovsk&eacute; Akademii v&yacute;tvarn&yacute;ch uměn&iacute;. Prezentovan&aacute; d&iacute;la představuj&iacute; Martu jako umělkyni pečlivě zkoumaj&iacute;c&iacute; sv&eacute; m&eacute;dium, kter&eacute; z&iacute;skalo v&nbsp;posledn&iacute;ch letech podobu jedinečn&eacute;ho reli&eacute;fu. Pomoc&iacute; roztaven&yacute;ch plastov&yacute;ch hraček, žv&yacute;kačkov&yacute;ch tetov&aacute;n&iacute; vytv&aacute;ř&iacute; l&iacute;biv&eacute; a přesto znepokojiv&eacute; asambl&aacute;že pohybuj&iacute;c&iacute; se na hranici k&yacute;če. Jej&iacute; malby-reli&eacute;fy často zobrazuj&iacute; parazity, kter&eacute; se &scaron;&iacute;ř&iacute; pod lidskou kůž&iacute; a při pozorov&aacute;n&iacute; probouzej&iacute; brniv&yacute; tělesn&yacute; pocit: sv&aacute;d&iacute; ke zkoum&aacute;n&iacute; dotekem.</p> <p><br /> Společn&aacute; v&yacute;stava aktu&aacute;ln&iacute; tvorby Juliany a Marty vznik&aacute; se s&nbsp;přesvědčen&iacute;m, že jejich form&aacute;ln&iacute; projevy dok&aacute;ž&iacute; ve vz&aacute;jemn&eacute;m propojen&iacute; vytvořit siln&yacute; vizu&aacute;ln&iacute; z&aacute;žitek. Ve druh&eacute; rovině v&yacute;stava reflektuje nostalgick&yacute; pocit generace prož&iacute;vaj&iacute;c&iacute; dětstv&iacute; v&nbsp;devades&aacute;t&yacute;ch letech v&nbsp;postkomunistick&eacute; zemi, kdy byly n&aacute;strahy spotřebn&iacute; kultury v&nbsp;nedohlednu stejně jako svět dospěl&yacute;ch, a aktu&aacute;ln&iacute; roz&scaron;&iacute;řen&yacute; pocit hypersaturace i obavu z&nbsp;jeho ekologick&yacute;ch důsledků.</p> <p><em>Pozn.: Juliana H&ouml;schlov&aacute; sesb&iacute;rala 246 plastov&yacute;ch igelitek. Ze jejich zasl&aacute;n&iacute; děkujeme: Zuzana Belasov&aacute;, Papaa Bermansu, Martin Bl&aacute;ha,</em> <em>Robert Čep, Hedvika Čepov&aacute;, Jan Dytrych</em><em>,</em><em> Krist&yacute;na Dytrych &Scaron;ormov&aacute;, </em>&nbsp;<em>Daniel Fabry, Veronika Hauer, Andreas Heller</em><em>,</em><em> Zuzana Kolouchov&aacute;, Ivana Kreml&aacute;čkov&aacute;, Anika Kronberger, Veronika Maděrov&aacute;, Ingeborg Pock, Jakob Pock, Ren&aacute;ta Počinkov&aacute;, Veronika Quinn</em> <em>Novotn&aacute;,&nbsp; Eva Riebov&aacute;, Petr Studnička, &Scaron;&aacute;rka Studničkov&aacute;</em><em>, </em><em>Iva &Scaron;kaloudov&aacute;, Lucie &Scaron;pl&iacute;chalov&aacute;</em></p>

Jan Pfeiffer: Dvojí pravidlo pro jednu věc

<p>Jan Pfeiffer se etabloval jako umělec pracuj&iacute;c&iacute; s&nbsp;rozli&scaron;n&yacute;mi form&aacute;ty vytv&aacute;řen&iacute; komplexn&iacute;ch symbolick&yacute;ch situac&iacute;, kter&eacute; tematizuj&iacute; různ&eacute; symbolick&eacute; kontexty. Jeho pr&aacute;ce jsou naplněny historick&yacute;mi, mytologick&yacute;mi, n&aacute;božensk&yacute;mi či kulturn&iacute;mi konotacemi jak konkr&eacute;tn&iacute;ch m&iacute;st, tak ryze abstraktn&iacute;ch, až antropologick&yacute;ch motivů. Projekt Dvoj&iacute; pravidlo pro jednu věc je rozs&aacute;hl&yacute;m inscenačn&iacute;m a situačn&iacute;m celkem, kter&yacute; se rozprost&iacute;r&aacute; mezi medii performance, kr&aacute;tk&eacute;ho filmu, sc&eacute;nografie a architektury.&nbsp;</p>

VIDEO NoD: Olga Krykun - 720/027

<p><strong>Olga Krykun: 720/027<br /> Nen&aacute;ročn&aacute; vizu&aacute;ln&iacute; hra v době informačn&iacute;ho smogu.</strong></p> <p>Projekt uchopuje každodennost, ve kter&eacute; člověk č&iacute;m d&aacute;l v&iacute;c pochybuje o informac&iacute;ch a vjemech. Zvykli jsme si pochybovat, tento pocit by se mohl roz&scaron;&iacute;řit i na běžn&eacute; vn&iacute;m&aacute;n&iacute; reality. Olga Krykun studuje v Ateli&eacute;ru Superm&eacute;dia pražsk&eacute; UMPRUM, pracuje s re&aacute;ln&yacute;m i medi&aacute;ln&iacute;m obrazem a prostorem.&nbsp;</p>

Tomáš Absolon & Jan Horčík: Plakaat

<p>Tom&aacute;&scaron; Absolon plat&iacute; za jednoho z v&yacute;razn&yacute;ch představitelů současn&eacute; mlad&eacute; nefigurativn&iacute; malby, je mal&iacute;řem, kter&yacute; rozv&iacute;j&iacute; vlastn&iacute; &uacute;sporn&yacute; vizu&aacute;ln&iacute; jazyk v inspiračn&iacute;m toku mal&iacute;řsk&eacute;ho modernismu a intuitivn&iacute;ho vn&iacute;m&aacute;n&iacute; různ&yacute;ch z&aacute;konitost&iacute; na hranic&iacute;ch matematiky, fyziky a &scaron;ir&scaron;&iacute;ho kulturn&iacute;ho vědom&iacute; světa &bdquo;s&iacute;tě&ldquo;. Absolonovy obrazy jsou v&iacute;cevrstevnat&eacute;, v nekonečn&yacute;ch ploch&yacute;ch prostor&aacute;ch pozad&iacute; se objevuj&iacute; mal&iacute;řsky jinak pojat&aacute; gesta či ostr&eacute; linie, reminiscence jak&eacute;si plak&aacute;tov&eacute; estetiky. Jan Horč&iacute;k se zase etabloval jako již nepřehl&eacute;dnuteln&yacute; typograf, kter&yacute; z&aacute;sobuje mezin&aacute;rodn&iacute; prostřed&iacute; současn&eacute;ho grafick&eacute;ho designu elegantn&iacute;mi a &quot;&scaron;ťavnat&yacute;mi&quot; designy nov&yacute;ch p&iacute;sem, kter&aacute; rozv&iacute;j&iacute; svou rafinovanost předev&scaron;&iacute;m v &quot;headlineov&yacute;ch&quot; n&aacute;pisech či logotypech.&nbsp;<br /> <br /> V&yacute;stava Plakaat je dialogem mezi m&eacute;diem malby a typografi&iacute;, v n&iacute;ž oba autoři zpracov&aacute;vaj&iacute; vz&aacute;jemn&eacute; estetick&eacute; impulsy vlastn&iacute;mi v&yacute;razov&yacute;mi prostředky.<br /> &nbsp;</p>

Stanislava Benešová, David Kolovratník, Václav Kostohryz: Mezi námi

<p>Trojice autorů se sch&aacute;z&iacute; v t&eacute;maticky uchopen&eacute; v&yacute;stavě. Vedle v&yacute;tvarn&yacute;ch postupů autory spojuje z&aacute;jem o člověka či živočicha (zv&iacute;ře) zachycen&eacute;ho ve sv&eacute;m specifick&eacute;m mnohdy zcela individu&aacute;ln&iacute;m prostřed&iacute;. Autoři vedou tich&yacute; dialog např&iacute;č ž&aacute;nry. Stanislava Bene&scaron;ov&aacute; ve&nbsp;sv&yacute;ch rozměrn&yacute;ch pl&aacute;tnech&nbsp;zpracov&aacute;v&aacute;&nbsp;čistě mal&iacute;řsk&yacute;m jazykem t&eacute;ma př&iacute;běhů dětsk&yacute;ch představitelů.&nbsp;David Kolovratn&iacute;k se ve sv&eacute; pr&aacute;ci nově zaj&iacute;m&aacute; o nepoznanou minulost č&aacute;sti sv&eacute; rodiny. Zpracov&aacute;v&aacute; zděděn&yacute; foto archiv, jehož fragmenty jsou mu předlohou k rozměrn&yacute;m pl&aacute;tnům.&nbsp;Obrazy pro v&yacute;stavu &quot;Mezi n&aacute;mi&quot; doplňuje videoprojekc&iacute; složenou z p&aacute;sů kinofilmů. Jejich autentick&yacute;m po&scaron;kozen&iacute;m vznikly nov&eacute; abstraktn&iacute; obrazce m&iacute;s&iacute;c&iacute; se s postavami a deformuj&iacute;c&iacute; původn&iacute;, již nečitelnou informaci. V&aacute;clav Kostohryz připravil bronzov&eacute; odlitky precizně ručně modelovan&yacute;ch figur kaloňů, chameleonů či kiwi bird. Autoři jsou finalist&eacute; loňsk&eacute;ho ročn&iacute;ku Samorostů.&nbsp;</p>

VIDEO NoD: Štěpán Kubík - SCN/GRP

<p>Generovan&aacute; geometrick&aacute; kompozice inspirovan&aacute; prvn&iacute;mi abstraktn&iacute;mi filmy 20. let (Oskar Fischinger, Hans Richter, Man Ray, Viking Eggeling). &Scaron;těp&aacute;n Kub&iacute;k je studentem druh&eacute;ho ročn&iacute;ku ateli&eacute;ru Vizu&aacute;ln&iacute; komunikace pod veden&iacute;m docenta Stanislava Zippeho na Technick&eacute; univerzitě v Liberci.<br /> &nbsp;</p>

Pavla Malinová & Pavel Dvořák: Šikana očí, kolo se točí

<p>Pavla Malinov&aacute; citlivě zach&aacute;z&iacute; s barevn&yacute;mi vztahy, vyjadřuje se zjednodu&scaron;en&yacute;mi, někdy z&aacute;měrně deformovan&yacute;mi tvary, pracuje s nads&aacute;zkou a ironi&iacute;. M&aacute; smysl pro vyv&aacute;ženou kompozici, stř&iacute;d&aacute; a kombinuje re&aacute;ln&eacute; prvky s abstraktn&iacute;mi. Jej&iacute;m obrazům nechyb&iacute; vnitřn&iacute; napět&iacute;. Vych&aacute;z&iacute; z odkazu někter&yacute;ch avantgardn&iacute;ch směrů minul&eacute;ho stolet&iacute;, ale se v jej&iacute;m projevu zrcadl&iacute; současnost. Pavel Dvoř&aacute;k m&aacute; cit pro monument&aacute;ln&iacute; vyj&aacute;dřen&iacute;, jeho obrazy působ&iacute; odv&aacute;žně jak zvolen&yacute;mi motivy, tak v&yacute;tvarn&yacute;m ře&scaron;en&iacute;m, ve kter&eacute;m vol&iacute; v&yacute;raznou zkratku. Tvorba obou umělců m&aacute; společn&eacute; rysy, působ&iacute; expresivně, projevuje se v n&iacute; smysl pro zdůrazněn&iacute; podstatn&yacute;ch rysů a z&aacute;roveň cit pro detail obohacuj&iacute;c&iacute; v&yacute;raz. Oba představ&iacute; soubory obrazů z posledn&iacute; doby.</p>

Daniel Vlček: Okem mechanické reprodukce

<p>Daniela Vlčka zaj&iacute;m&aacute; souvislost mezi uměleck&yacute;m ztv&aacute;rněn&iacute;m a industri&aacute;ln&iacute; v&yacute;robou. Zab&yacute;v&aacute; se vztahem mezi zvukem a jeho vizu&aacute;ln&iacute;m vyj&aacute;dřen&iacute;m. Přeb&iacute;r&aacute; určit&eacute; form&aacute;ty z průmyslov&eacute; oblasti. Pracuje s t&eacute;matem smyčky, s opakov&aacute;n&iacute;m motivů. Původně odvozoval charakter sv&yacute;ch obrazů z vinylov&yacute;ch desek, kter&eacute; už&iacute;val i jako DJ. Představovaly pro něj určit&yacute; typ &scaron;ablon, do kter&yacute;ch se zaznamen&aacute;v&aacute; paměť. Snažil se přen&eacute;st hudebn&iacute; prvky na pl&aacute;tno, v&yacute;tvarně vystihnout hudebn&iacute; postupy. Vych&aacute;zel z vizualizace zvuku, kter&aacute; se stala impulzem k jeho kresb&aacute;m a obrazům. Chtěl až konstruktivistick&yacute;m způsobem vykr&yacute;vat plochu, zaznamenat rytmus ub&iacute;haj&iacute;c&iacute; v čase. Ten lze vyj&aacute;dřit jako spir&aacute;lu, vych&aacute;zej&iacute;c&iacute; pr&aacute;vě z principu gramofonov&eacute; desky. Touto metodou mechanick&eacute;ho opakovan&iacute; podle &scaron;ablony dosp&iacute;v&aacute; k vlastn&iacute; abstraktn&iacute; struktuře. Vysledek v&scaron;ak podvrac&iacute; mechanickou produkci a odhaluje non-mechanick&yacute; charakter Vlčkovi pr&aacute;ce.</p>

VIDEO NoD: Pavel Karafiát - Objects On Horizon / Hic Sunt Dragones

<p>Pojem &quot;<em>Hic sunt dracones</em>&quot; (zde jsou draci) byl použ&iacute;v&aacute;n někter&yacute;mi star&yacute;mi kartografy pro označen&iacute; nezn&aacute;m&yacute;ch &uacute;zem&iacute;, kter&aacute; dosud nebyla odkrtyta ani zmapov&aacute;na. Označovali tak m&iacute;sta, kter&aacute; jsou na horizontu na&scaron;eho zn&aacute;m&eacute;ho světa. M&iacute;sta na okraji mapy se ve v&scaron;ech &nbsp;dob&aacute;ch st&aacute;vaj&iacute; projekčn&iacute;m pl&aacute;tnem na&scaron;ich fantazi&iacute;, obav, objevitelsk&yacute;ch obses&iacute;, strachů &nbsp;z nezn&aacute;m&yacute;ch bytost&iacute; a zhustěn&yacute;ch mytologick&yacute;ch představ.</p> <p>Pavel Karafi&aacute;t vytv&aacute;ř&iacute; digit&aacute;ln&iacute; realtime 3d grafiky pomoc&iacute; generativn&iacute;ch, parametrick&yacute;ch i ručn&iacute;ch postupů. Pro Video Nod připravil speci&aacute;ln&iacute; s&eacute;rii velkoform&aacute;tov&yacute;ch animac&iacute; - obrazů.</p> <p><a href="http://www.pavelkarafiat.cz/" target="_blank">www.pavelkarafiat.cz</a></p>

Pavel Příkaský & Miroslava Večeřová: Images That Occupy Thoughts

<p>V&yacute;stava Pavla Př&iacute;kask&eacute;ho a Miroslavy Večeřov&eacute; se zab&yacute;v&aacute; &bdquo;pohybem z plochy obrazu do prostoru&ldquo;. Mal&iacute;ř Pavel Př&iacute;kask&yacute; a fotografka Miroslava Večeřov&aacute; působ&iacute;c&iacute; mezi Prahou a Lond&yacute;nem spolu spolupracuj&iacute; již dlouhodobě. Jasně rozpoznateln&yacute; rukopis vych&aacute;zej&iacute;c&iacute; z Př&iacute;kask&eacute;ho specifick&eacute; malby a fotografick&eacute; viděn&iacute; světa Večeřov&eacute; se prol&iacute;naj&iacute; v různ&yacute;ch typech instalačn&iacute;ch z&aacute;sahů a uzpůsobov&aacute;n&iacute; si fyzick&eacute;ho či imateri&aacute;ln&iacute;ho prostoru galerie. V&yacute;stava Images That Occupy Thoughts rozv&iacute;j&iacute; tvůrč&iacute; koncept t&eacute;to autorsk&eacute; spolupr&aacute;ce a volně navazuje na jejich dř&iacute;věj&scaron;&iacute; projekty Relief (Galerie 35m, 2016), Inner Monologue (Galerie SPZ, 2016), Dream That Money Can Buy (Drdova Gallery, 2016), Fake Breathing (Galerie KIV - Karl&iacute;n Studios, 2015) či Př&iacute;kask&eacute;ho s&oacute;lov&yacute; projekt Subtropical Climate v Entrance Gallery (2015) a Večeřov&eacute; Girlfriend ve Veletržn&iacute;m Pal&aacute;ci (2016).<br /> &nbsp;<br /> V&yacute;stavu Images That Occupy Thoughts r&aacute;muje m&eacute;dium malby, kter&eacute; přesahuje svůj standardn&iacute; form&aacute;t z&aacute;věsn&eacute;ho obrazu a infikuje charakter př&iacute;tomn&eacute; fotografie, živ&eacute;ho těla, videa a povahu prostorov&eacute; instalace. Obraz (image) je prostředkem k pochopen&iacute; předpojmov&eacute;ho světa, cestou k navozen&iacute; pocitu, snahou o zpř&iacute;tomněn&iacute; doteku, je něč&iacute;m, co spojuje kognitivn&iacute; tělo s iracion&aacute;ln&iacute; str&aacute;nkou jeho byt&iacute;.</p>

VIDEO NoD: Ladislav Tejml - Everything’s Gonna Be Alright 3

<p>Spěje svět k temn&yacute;m z&iacute;třkům, nebo se jen op&aacute;j&iacute;me vzru&scaron;uj&iacute;c&iacute; katastrofickou fikc&iacute;. Dok&aacute;žeme se vysoukat ze sevřen&iacute; virtu&aacute;ln&iacute; anakondy, nebo si stač&iacute; povolit opasek. Jsou ty n&aacute;vleky skutečn&eacute;, nebo trochu vět&scaron;&iacute; př&iacute;liv metainformac&iacute;. P&iacute;&scaron;e tento text člověk, nebo jsem si poř&iacute;dil nov&eacute; boty.&nbsp;<br /> <br /> Ladislav Tejml v loňsk&eacute;m roce představil pražsk&eacute;mu publiku projekt autorsk&yacute;ch webov&yacute;ch str&aacute;nek Click by click. V připravovan&eacute; panoramatick&eacute; projekci pro galerii Video NoD rozv&iacute;j&iacute; specifickou vizu&aacute;ln&iacute; kol&aacute;ž 3D animac&iacute;.</p>

VIDEO NoD: Mr. Tomka - Obrazy odjinud (Vietnam a Bali)

<p>Projekt pro galerii Video NoD přenese div&aacute;ka skrze velkoform&aacute;tov&eacute; projekce do exotick&eacute;ho prostřed&iacute; Vietnamu a&nbsp;Bali.</p> <p>Romantick&aacute; vidina pozemsk&eacute;ho r&aacute;je se rozpl&yacute;v&aacute; při setk&aacute;n&iacute; s&nbsp;autentick&yacute;mi z&aacute;běry filmařsky zpracovan&eacute;ho materi&aacute;lu z&nbsp;cest po l&aacute;kav&yacute;ch destinac&iacute;ch.</p> <p>Jan Vyčichlo vystudoval Audiovizu&aacute;ln&iacute; tvorbu Fakulty multimedi&aacute;ln&iacute;ch komunikac&iacute; na Univerzitě Tom&aacute;&scaron;e Bati ve Zl&iacute;ně. Specializuje se na kameru, střihovou a&nbsp;zvukovou kompozici.</p>

TRIKADELIA aneb Tři strany jedné mince

<p>Civilizace si za stalet&iacute; vybudovala uměle vytvořen&yacute;&nbsp;svět, kter&yacute; žije sv&yacute;m vlastn&iacute;m životem a samosp&aacute;dem paralelně s př&iacute;rodn&iacute;mi cykly. Jak je to v př&iacute;padě lidsk&eacute; společnosti, kter&aacute; je označov&aacute;na term&iacute;nem&nbsp;<strong>kultura</strong>&nbsp;a jak&nbsp;je to s vn&iacute;m&aacute;n&iacute;m světa z pohledu jedince? Autoři ve sv&eacute;m d&iacute;le nejenže&nbsp;realitu&nbsp;popisuj&iacute;, karikuj&iacute;,&nbsp;paroduj&iacute; či jinak modeluj&iacute;, ale tak&eacute;&nbsp;se snaž&iacute; s n&iacute; splynout. Nach&aacute;z&iacute; jin&eacute; dimenze, skryt&aacute; m&iacute;sta i principy, syst&eacute;my a ř&aacute;dy.&nbsp;</p> <p>Kolik neobjeven&eacute;ho se, i přes des&iacute;tky let&nbsp;zkoum&aacute;n&iacute; lidsk&eacute;ho vědom&iacute;,&nbsp;skr&yacute;v&aacute; pod povrchem běžně vn&iacute;man&eacute; skutečnosti?</p> <p>Kolektivn&iacute; v&yacute;stava se zab&yacute;v&aacute; polohami vn&iacute;m&aacute;n&iacute; světa s důrazem na vizu&aacute;lně vn&iacute;manou skutečnost pod vlivem ment&aacute;ln&iacute;ch pochodů&nbsp;v hlavě&nbsp;člověka, a to v z&aacute;kladě&nbsp;ze tř&iacute; &uacute;hlů&nbsp;pohledu jak&yacute;mi je: běžně&nbsp;ch&aacute;pan&aacute; realita, jsoucno (vytržen&iacute; z reality, satori) či moment odvlastněn&iacute; (poblouzněn&iacute; a sněn&iacute;). T&eacute;ma v&yacute;stavy se v&aacute;že tak&eacute; k odkazu tzv. posv&aacute;tn&eacute; geometrie a obrazci metatronovy kostky, kter&aacute; je z&aacute;kladn&iacute;m vzorcem př&iacute;rodn&iacute;ch jevů&nbsp;a energi&iacute;. Jak&yacute; by byl vzorec pro život v současn&eacute; technologicky vyspěl&eacute; společnosti?&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>