Kolik agrese a puzení k násilnému chování v sobě musíme potlačit, abychom se stali „kultivovanými“…
Pavel Humhal (*1965) je vizuální umělec, pedagog a teoretik. Začínal jako zakládající člen skupiny Pondělí (*1989), jejíž členové se zabývali konceptuálním přístupem a všedními náměty. Ve své tvorbě se vyjadřuje převážně konceptuálním sochařstvím, ale často používá i fotografie nebo textové koncepty. Výstava Všichni se dívají jedním směrem se věnuje tématu neviditelného překračování hranic mezi životem a smrtí, čistým a špinavým, přirozeným a umělým, světským a duchovním.
Vladimír Turner svou tvorbu nepojímá jako typicky individuální autorské umělecké projekty, ale spíše jako společenskou situaci či sdílenou zkušenost. Přestože se častokrát v tvůrčím procesu ocitá zcela sám, tak jak klasicky chápané umělecké dílo, tak například aktivistická akce jsou pro něj vždy svým způsobem utvářením sociálních struktur a aplikací společensko-analitických, kritických či environmentálních strategií. V posledních letech se jeho zájem posouvá od dříve akcentované urbánní tematiky spojené s problematikou městské kultury a společnosti k tématům krajiny mimo městké prostředí. "Defekty antropocénu" pozoruje, zkoumá a komentuje prostředky současného vizuálního umění či prostřednictvím filmového jazyka. Logiku své práce obohacuje o strategie mezioborové spolupráce a všímá si například toho, jak mohou být enviromentalistické pozice inspirovány sociální a kulturní ekologií. Přestože jednotlivé teoretické a praktické vědy a zájmy formující oblast a zacílení Turnerovy činnosti využívají odlišné metody výzkumu a aplikací, pojí je s jeho uměleckými aktivitami společný zájem. Vladimír Turner se mimo svou volnou (i tak převážně environmentálně a kriticky orientovanou) tvorbu věnuje práci na několika ekologických projektech různých neziskových organizací (viz například kampaň recyklujbezjedu.cz pro sdružení Arnika) . Připravovaný projekt zavěšeného objektu nad křižovatkou Dlouhá-Rybná chce vytvářet určitou strukturovanou situaci, v níž se nám před zraky diváká, návštěvníků Experimentálního prostoru NoD a náhodných kolemjdoucích zhmotní v monumentální instalaci plastové "plody moře 21.stoleti", gigantický úlovek spotřebního obalového materiálu v protrhané rybářské síti. Samotná instalace "Frutti di Mare" se má stát součástí rozsáhlé kampaně artikulující aktuální "plastovou krizi", problémy recyklace a téma lidské zodpovědnosti a vztahu vůči krajině a nerostným zdrojům obživy a energie. Projekt vzniká ve spolupráci s iniciativou Keep It Clean.
20 000 židů pod mořem je soubor zkoumající hranice improvizačního divadla. Divadlo NoD je prostor, kde působí jen opravdov…
Mladý generační soubor 11:55 se rozhodl otevřít téma, které je v české společnosti zdánlivě vyře&scaron…
Široce rozkročené pojetí jazzu, fascinace rytmickými sekvencemi a abstraktním vokálem, experimentování…
Jedno z dosud největších dobrodružství lidstva začalo 16. července 1969, kdy ze Země odstartovala raketa Saturn V a vynesla na oběžnou dr…
Tohle není divadlo, tohle je hra. Žádné hlediště, žádné jeviště. Příběh, který můžete vidět jen…
Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si diváci projdou všema fázema svejch…
Nově vybavený byt v srdci staré Prahy. Unikátní interiér, kultura a zábava na dosah ruky. Byt je uměleckým…
Příběh, odehrávající se ve vaší fantazii. Inscenace Divadla NoD kombinuje technologii binaurálního…
Autorská divadelní inscenace reflektující 100 let Česko(slovenské) hokejové republiky. Tak určitě ... Josef Gruss,…
Divadelní comiks-con. American psychological society (APS) vydala v roce 2017 studii, která dokazuje, že cca 70% lidí sní o…
Jak funguje láska, které stojí v cestě tisíce kilometrů? Jak pevné pouto mezi námi musí být, abychom…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
20 000 židů pod mořem je soubor zkoumající hranice improvizačního divadla. Divadlo NoD je prostor, kde působí jen opravdov…
Dron je válečný nástroj, který nám umožňuje zasáhnout, aniž bychom byli zasaženi, vidět, aniž bychom byli viděni, vz…
Dron je válečný nástroj, který nám umožňuje zasáhnout, aniž bychom byli zasaženi, vidět, aniž bychom byli viděni, vz…
Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si diváci projdou všema fázema svejch…
Jak funguje láska, které stojí v cestě tisíce kilometrů? Jak pevné pouto mezi námi musí být, abychom…
Multimediální hudební performance s vícerozměrnou malbou na scéně, tváří v tvář …
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Autorská divadelní inscenace reflektující 100 let Česko(slovenské) hokejové republiky. Tak určitě ... Josef Gruss,…
Jedno z dosud největších dobrodružství lidstva začalo 16. července 1969, kdy ze Země odstartovala raketa Saturn V a vynesla na oběžnou dr…
Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si diváci projdou všema fázema svejch…
Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si diváci projdou všema fázema svejch…
Příběh, odehrávající se ve vaší fantazii. Inscenace Divadla NoD kombinuje technologii binaurálního zvuku - zvukové virtuální reality a tradičních principů ruchařské práce, aby vás teleportovala do samotného středu světa fantasy - do hlavy hlavního hrdiny.
Nasaďte si sluchátka a zavřete oči. Proslýchá se, že Temnota znovu nabírá na síle...
- - - - - - - - -
PRESS:
"A uvidíte (...) červená světýlka sluchátek na hlavách desítek lidí, kteří právě se zavřenýma očima plují vodami své fantazie. V každém případě si užijete úžasně podmanivý hlas hlavního vypravěče, který vás dokonale vtáhne do děje a provede celým příběhem. (...) Jak vše dopadne, prozrazovat samozřejmě nebudeme. Nenapíšeme ani obligátní “to se musí vidět”. Nové představení Divadla NoD se totiž musí především slyšet a zažít!" - A. Morkusová (Informuji.cz)
"Připadalo mi fascinující sledovat herce, jak potichu našlapují, aby byly slyšet jen ty zvuky, které mají, a jak imitují dračí chrapot, podvodní hluk nebo pomocí loop station vytvoří elfský chorál, z něhož příjemně mrazilo. Příběh sám o sobě není nikterak propracovaný, je velmi jednoduchý a v zásadě je shrnutím žánru fantasy v kostce: někdo jde někam, aby zachránil něco. Ale popravdě, o obsah tu tentokrát zas tolik nejde. Důležitá je v tomto případě forma a na české divadelní scéně jde o skutečně originální a unikátní pojetí inscenace. Takže další bod pro NoD." - S. Hanušová (Kulturio)
Hrají: Martin Cikán, Láďa Karda, Jan Strýček
Dramaturgie: Natálie Preslová
Režie: Janek Lesák
Hudba: Ivo Sedláček
Scéna: Mikoláš Zika
Sounddesign: Vojtěch Drobek Krátký
Binaural specialist: Jan Čtvrtník
Lightdesign: Dano Kozlík
Produkce: Helena Plicková, Tereza Nováková
Grafika: Dominik Miklušák
Trailer: Jan Kolář & Anna Kolářová
Představení není vhodné pro osoby se sluchovým postižením.