Program
O NoDu
#divadlo #hudba #galerie #kavárna #vernisáž #přednášky #studio #ostatní #free mondays

Milan Mikuláštík: K základům skulptury & Instant Museum of Tiny Statuette

V nejnovějším projektu K základům skulptury & Instant Museum of Tiny Statuette Milan Mikuláštík vytváří fitkivní hru na muzeum. Mikuláštík se ptá po pravěkých kořenech sochařství, které dává do souvislosti s modernistickým konceptem "muzea", "sběratelství", "kolekcí" a "kurátorování sbírek" a porovnává je v rámci osobního kontextu obsesivního a impulsivního sbírání dětských vojáčků. Výstava tematizuje hranici mezi kurátorskou a uměleckou praxí, zkoumá nástroje institucionální prezentace artefaktů a snaží se s jistou fiktivní autoritou podat historický exkurz do dějin sochařství. Milan Mikuláštík (1975) je intermediální umělec a kurátor žijící v Praze. Od roku 1995 je členem umělecké dvojice MINA, od roku 2003 členem umělecko-hudebního kolektivu Guma Guar. Od roku 1995 působí aktivně také jako sólový umělec. Od počátku nového milénia působil jako nezávislý kurátor, od roku 2008 až dosud s profiluje jako kurátor profesionální, který dříve vedl Galerii NoD. Aktuálně již 11 aktivně provozuje program Galerii NTK. Mikuláštíkova sólová umělecká tvorba se pohybuje na pomezí konceptuálních sebereflexivních her, často s využitím strategie readymadu, apropriace a sociálně angažovaného umění. Řada realizací spadá do oblasti institucionální kritiky, s důrazem na místní i kontextovou specifičnost díla.

TŘI HETERÁNI / Divadlo MASO

Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…

OIDIPUSSY / Maso Krůtí / mecenášská premiéra

Nově chystaná inscenace Oidipussy zraje díky pandemii už několik let jako víno. Premiéra byla několikrát odsunuta, ale 5.…

HODNÍ CHLAPCI / 11:55

Kolik agrese a puzení k násilnému chování v sobě musíme potlačit, abychom se stali „kultivovanými“…

PKF - Prague Philharmonia / Polská moderní škola: Penderecki, Górecki, Krauze

Program Henryk Górecki For you, Anne-Lill pro flétnu a klavír op. 58 (1956) Krzysztof Penderecki Der unterbrochene Gedanke pro smyčcov…

VOVA / A. Fixová & spol.

Svědectví často zapomínaných událostí dvaadvacetileté vlády "ďádi Vovy" Putina. Happening…

OIDIPUSSY / Maso Krůtí

ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…

MĚSTEČKO PALERMO USÍNÁ / Janek & Natálka & kol.

Přijďte si zahrát největší rozšíření klasické táborové hry "městečko Palermo" v&scaron…

Přihlaste se do newsletteru

en

SHOULD I STAY OR SHOULD I GO? / 11:55

330 Kč / 250 Kč (studenti, senioři, ZTP)

Terapeut: Máte pocit, že jste něco neudělal, že jste něco nestihl?
Torvald: Já jsem toho nestihl víc.

Více o inscenaci.

Při nenaplněné kapacitě vstupenky pro studenty DAMU a KDV od 19:15 za 100 Kč. 

Inscenace Should I stay or should I go? je autorskou adaptací Ibsenovy hry Domeček pro panenky. Nora a její manžel Torvald odjíždějí na horskou chatu oslavit příchod nového roku a s nimi je zde také kamarád Henrik a Torvaldův kolega z práce Nils. Stará známá Kristýnka do poslední chvíle váhá, jestli přijet, a tak zatím zůstává doma. Kouzlo blížící se půlnoci vytahuje na povrch dilemata, se kterými se každý z účastníků potýká.

Kristýnka: Já jsem myslela, že tady najdu ženu, která je plná energie a ty seš úplně v prdeli.
Nora: To je hrozně těžký se rozhodnout.

Jak dokazuje několik studií, pro většinu z nás je přirozené zachovávat status quo i přesto, že nám současná podoba života právě nevyhovuje. Raději zůstáváme na místě. Neodcházíme, protože jinde by to mohlo být ještě horší. Nebo se snad chceme v budoucnu vinit, že jsme svůj život dovedli právě sem? Rozhodnutí s sebou přináší možnost budoucí ztráty, za kterou nechceme nést zodpovědnost. Nemůže to někdo rozhodnout za nás?

Inscenace Should I stay or should I go? je cestou do zavátého nevědomí. Je simulátorem rozhodování. Co všechno ovlivňuje naše rozhodnutí a která rozhodnutí nás činí šťastnějšími? Mohla se Nora v Ibsenově dramatu rozhodnout jinak než opustit rodinu? Mohla žít šťastný život? Mohli jsme se my tehdy rozhodnout jinak a žít dnes jiný život?

„Volby, snahy, úmysly, uvažování, to všechno ovlivňuje naše chování – to všechno jsou ale zase jenom součásti řetězce příčin, které předcházejí vědomou mysl a nad nimiž nemáme nikdy nejzazší kontrolu. Vydáme-li se nazpět po vlastních stopách, vždycky nakonec skončíme v temnu. Jak svůj první, tak poslední krok musím vždycky udělat z důvodů, které nemohou než zůstat tajemstvím.“ - Sam Harris, Svobodná vůle

Tvůrci: A. Klimešová, P. Erbes, K. Fleková
Dramaturgie: Petr Erbes
Scénografie: Klára Fleková
Hudba: Ivo Sedláček
Hrají: Pavlína Balner, Michal Bednář, Jan Hofman, Johana Matoušková, Petr Ťopek
Lightdesign: Pavel Havrda

Představení vzniklo za podpory Magistrátu hl.m. Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Městské části Praha 1.