Program
O NoDu
#divadlo #hudba #galerie #kavárna #vernisáž #přednášky #studio #ostatní #free mondays

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

TŘI HETERÁNI / Divadlo MASO

Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…

ČEKÁNÍ NA KOKOTA / Maso Krůtí

Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…

ČEKÁNÍ NA KOKOTA / Maso Krůtí

Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…

MĚSTEČKO PALERMO USÍNÁ / Janek & Natálka & kol.

Přijďte si zahrát největší rozšíření klasické táborové hry "městečko Palermo" v&scaron…

ŘEKA / Studio Damúza

Loutková inscenace plná vody pro děti od 2 let a jejich rodiče. Až půjdeš k řece, zadívej se kolem sebe. Řeka je živel, řeka je…

BIBLE 2 / Janek & Natálka a kol.

Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…

OIDIPUSSY / Maso Krůtí

ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…

OSAMĚLOST KOMIKSOVÝCH HRDINŮ / Janek & Natálka & kol.

Divadelní comiks-con.  American psychological society (APS) vydala v roce 2017 studii, která dokazuje, že cca 70% lidí sní o…

TŘI HETERÁNI / Divadlo MASO

Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…

MĚSTEČKO PALERMO USÍNÁ / Janek & Natálka & kol.

Přijďte si zahrát největší rozšíření klasické táborové hry "městečko Palermo" v&scaron…

MĚSTEČKO PALERMO USÍNÁ / Janek & Natálka & kol.

Přijďte si zahrát největší rozšíření klasické táborové hry "městečko Palermo" v&scaron…

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

BIBLE 2 / Janek & Natálka a kol.

Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…

Přihlaste se do newsletteru

en
Galerie

Archiv

2018 2017 2019 2020 2016 2022 2021
#divadlo #hudba #galerie

Anežka Hošková & Jakub Hošek: MALL GOTH

<p>V&yacute;stavn&iacute; projekt Mall Goth je po dlouh&yacute;ch letech prvn&iacute; společenou samostanou v&yacute;stavou dvou v&yacute;razn&yacute;ch osobnost&iacute; česk&eacute;ho vizu&aacute;ln&iacute;ho uměn&iacute; , sourozenců Anežky Ho&scaron;kov&eacute; a Jakuba Ho&scaron;ka. Jakub i Anežka se kromě uměleck&eacute; autorsk&eacute; činnosti dlouhodobě angažuj&iacute; tak&eacute; sv&yacute;mi kulturn&iacute;mi a pedagogick&yacute;mi aktivitami, kter&yacute;mi kontinu&aacute;lně přisp&iacute;vaj&iacute; ke zkvalitněn&iacute; pražsk&eacute; audiovizu&aacute;ln&iacute; komunity. Tyto z&aacute;jmy současně přirozeně doplňuj&iacute; a objasňuj&iacute; kontext jejich autorsk&eacute; uměleck&eacute; pr&aacute;ce.</p> <p>Form&aacute;lně precizn&iacute; a abstraktně symbolistn&iacute; charakter jejich tvorby odkazuje k mnoha jak klasick&yacute;m postupům z pov&aacute;lečn&yacute;ch mezin&aacute;rodn&iacute;ch dějin uměn&iacute;, tak i k subkulturn&iacute;m discipl&iacute;n&aacute;m, jejichž ter&eacute;n na pražsk&eacute; sc&eacute;ně dlouhodobě profiluj&iacute;. Jejich prac&iacute; prostupuj&iacute; motivy a tematika &quot;gothic&quot; subkultur, &quot;emo&quot; reminiscence a stylistick&yacute; i obsahov&yacute; z&aacute;jem o novodob&eacute; podoby romantismu.</p> <p>---</p> <p>Anežka Ho&scaron;kov&aacute; je v&yacute;raznou postavou současn&eacute; v&yacute;tvarn&eacute; sc&eacute;ny, absolventkou ateli&eacute;ru interm&eacute;di&iacute; Doc. V&aacute;clava Stratila na Fakultě v&yacute;tvarn&yacute;ch uměn&iacute; v Brně. Tvoř&iacute; kresby, malby, kol&aacute;že, objekty, performativn&iacute; instalace. Ho&scaron;kov&aacute; se dlouhodobě zaj&iacute;m&aacute; o romantismus 21. stolet&iacute; a do sv&yacute;ch děl často zakomponov&aacute;v&aacute; i odlesky zlat&yacute;ch detailů a ornamentů, což jim dod&aacute;v&aacute; čarovn&yacute; vzhled. Je členkou A.M.180 Collective, kter&yacute; provozuje od roku 2003 Galerii A.M.180 v Praze a tak&eacute; spolupoř&aacute;d&aacute; každoročn&iacute; festival současn&eacute; alternativn&iacute; hudby Creepy Teepee v Kutn&eacute; Hoře. Sem přiv&aacute;ž&iacute; umělce z cel&eacute;ho světa, stejně jako během roku na koncerty poř&aacute;dan&eacute; v pražsk&yacute;ch klubech. Sama vystupuje jako Dj Black Dumpling. Anežka je velmi aktivn&iacute; umělkyně, jej&iacute; tvorba je zastoupena ve st&aacute;tn&iacute;ch i soukrom&yacute;ch sb&iacute;rk&aacute;ch.</p> <p>Jakub Ho&scaron;ek vystudoval v ateli&eacute;ru Vladim&iacute;ra Skrepla a Jiř&iacute;ho Kovandy na Akademii v&yacute;tvarn&yacute;ch uměn&iacute; v Praze. V roce 2011 z&iacute;skal mezin&aacute;rodn&iacute; oceněn&iacute; Strabag Artaward a byl nominov&aacute;n hned na několik dal&scaron;&iacute;ch prestižn&iacute;ch cen, jako jsou Sovereign European Art Prize, StartPoint a Cena Jindřicha Chalupeck&eacute;ho. Absolvoval několik rezidenčn&iacute;ch pobytů, mimo jin&eacute; v MMCA v Soulu nebo v newyorsk&eacute;m institutu ISCP. Jakub je souč&aacute;st&iacute; pražsk&eacute;ho kolektivu A. M. 180 propojuj&iacute;c&iacute;ho hudebn&iacute; a v&yacute;tvarnou sc&eacute;nu či na uměleck&eacute;m poli již legend&aacute;rn&iacute;ho festivalu Creepy Teepee, ve kter&eacute;m hudbu c&iacute;leně propojuj&iacute; s vizu&aacute;ln&iacute;m uměn&iacute;m. Na Akademii v&yacute;tvarn&yacute;ch uměn&iacute; v Praze spoluvede Ateli&eacute;r malba III (společně s Josefem Bolfem a Nik Timkovou).</p>

EPOS 257 & MI(A)REK ČÁSLAVKA feat. JAN LESÁK: Alter Ego

<p>V&yacute;stavn&iacute; projekt&nbsp;<strong>ALTER EGO</strong>&nbsp;volně navazuje na kultovn&iacute; film 90. let režis&eacute;ra Wiktora Grodeck&eacute;ho. Hlavn&iacute; postava Marek a jeho představitel Miroslav Č&aacute;slavka inspiroval vizu&aacute;ln&iacute; umělce Epose&nbsp;257 a Jana Les&aacute;ka skrze n&aacute;hodně nalezen&yacute; materi&aacute;l jeho osobn&iacute;ch věc&iacute; a pozn&aacute;mek k takřka archeologick&eacute;mu průzkumu. Uměleck&yacute; v&yacute;zkum archivn&iacute;ch materi&aacute;lů se stal odrazov&yacute;m můstkem pro rozpl&eacute;t&aacute;n&iacute; složit&eacute; struktury soci&aacute;ln&iacute;ch a subkulturn&iacute;ch souvislost&iacute;. Projekt přin&aacute;&scaron;&iacute; specifick&yacute; vhled do temn&eacute;ho obdob&iacute; porevolučn&iacute; Prahy, ve kter&eacute;m umělci se spoluautorem a protagonistou Miroslavem Č&aacute;slavkou zkoumaj&iacute; prostřed&iacute; soci&aacute;ln&iacute;ch periferi&iacute; vznikaj&iacute;c&iacute; porevolučn&iacute; metropole. Projekt se ve sv&eacute;m d&uacute;sledku st&aacute;v&aacute; živouc&iacute;m monumentem temn&eacute;ho prostřed&iacute; 90. let.</p>

VLADIMÍR HOUDEK: Migréna

<p>Nejnověj&scaron;&iacute; v&yacute;stava uzn&aacute;van&eacute;ho mal&iacute;ře Vladim&iacute;ra Houdka s n&aacute;zvem Migr&eacute;na představuje jeho stejnojmennou obrazovou s&eacute;rii, kter&aacute; vznikala v posledn&iacute;m roce v jeho pražsk&eacute;m ateli&eacute;ru. Vladim&iacute;r Houdek v s&eacute;rii zpracov&aacute;v&aacute; svou dlouholetou osobn&iacute; zku&scaron;enost s chronick&yacute;mi bolestmi hlavy. Obrazy navazuj&iacute; na jeho posledn&iacute; s&eacute;rie (např&iacute;klad Atilis Press), ve kter&yacute;ch rozv&iacute;j&iacute; přem&yacute;&scaron;len&iacute; o obrazech jako o přebalech fiktivn&iacute;ch knih, respektive o mal&iacute;řsk&yacute;ch s&eacute;ri&iacute;ch jakožto o &quot;edičn&iacute;ch řad&aacute;ch&quot;. Obrazům nyn&iacute; dominuje identick&yacute; grafick&yacute; motiv černob&iacute;l&eacute; spir&aacute;ly, kter&aacute; při del&scaron;&iacute;m pohledu způsobuje bolest oč&iacute;. Osmačtyřicet obrazů připom&iacute;n&aacute; ob&aacute;lky neexistuj&iacute;c&iacute;ho specializovan&eacute;ho vědeck&eacute;ho časopisu o migr&eacute;ně. Každ&aacute; barevn&aacute; variace &uacute;středn&iacute;ho motivu pak může působit jako z&aacute;stupn&yacute; symbol nějak&eacute;ho nov&eacute;ho poznatku o tomto nepř&iacute;jemn&eacute;m paralyzuj&iacute;c&iacute;m onemocněn&iacute; či jako jeho dal&scaron;&iacute; prožitek.</p>

TIM PLAMPER: EXIT II (The Beloved Dies)

<p>28. 7. 2021 uvede Galerie NoD dlouho připravovanou v&yacute;stavu německ&eacute;ho umělce <strong>Tima Plamepra EXIT II (The Beloved DIes)</strong>, kter&aacute; byla již dvakr&aacute;t v posledn&iacute;ch dvou letech z důvodů pandemie koronaviru odložena.<br /> <br /> Tim Plamper je jedn&iacute;m z nejzaj&iacute;mavěj&scaron;&iacute;ch berl&iacute;nsk&yacute;ch autorů nastupuj&iacute;c&iacute; generace, pozornost si z&iacute;skal sv&yacute;m &scaron;irok&yacute;m uměleck&yacute;m z&aacute;běrem: velkoform&aacute;tov&yacute;mi surrealisticko-hyperrealistick&yacute;mi kresbami, site-specific instalacemi, performance či audiovizu&aacute;ln&iacute;mi d&iacute;ly.<br /> <br /> Připravovan&aacute; v&yacute;stava EXIT II (The Beloved Dies) je druh&yacute;m pokračov&aacute;n&iacute; otevřen&eacute; v&yacute;stavn&iacute; s&eacute;rie EXIT II. Zkoum&aacute; hlubinn&eacute; a podvědom&eacute; kořeny současn&eacute; evropsk&eacute; identity stejně tak jako jistou nezachytitelnost tělesn&eacute; přitažlivosti.</p> <p>---</p> <p><strong><em>Tim Plamper<br /> EXIT II (The Beloved Dies)<br /> Kur&aacute;tor: Pavel Kubesa<br /> 28. 7. - 20. 8. 2021<br /> Galerie NoD</em></strong></p> <p><strong><em>Opening Performance: 28. 7. 2021, 18:00-22:00.</em></strong></p>

EPOS 257 & Mirek Čáslavka feat. Jan Lesák: Mandragora (promítání filmu a diskuze)

<p>Po skončen&iacute; prom&iacute;t&aacute;n&iacute; budeme m&iacute;t možnost nahl&eacute;dnout s Mirkem Č&aacute;slavkou do tehdej&scaron;&iacute;ho z&aacute;kulis&iacute; vzniku samotn&eacute;ho filmu i na dobov&eacute; re&aacute;lie 90. let z poněkud netradičn&iacute; a &quot;insidersk&eacute;&quot; perspektivy.</p> <p>Projekce filmu je souč&aacute;st&iacute; připravovan&eacute; v&yacute;stavy &ldquo;Alter Ego&rdquo; - projektu Epose 257 a Miroslava Č&aacute;slavky ve spolupr&aacute;ci s Janem Les&aacute;kem a kur&aacute;torem galerie NoD Pavlem Kubesou. V&yacute;stavn&iacute; projekt se připravuje na podzim tohoto roku.&nbsp;</p>

Jakub Choma: Distant Hum

<p>S&oacute;lov&aacute; v&yacute;stava oceněn&eacute;ho finalisty Ceny Jindřicha Chalupeck&eacute;ho Jakuba Chomy (1995) se prostřednictv&iacute;m audiovizu&aacute;ln&iacute; instalace a strategi&iacute; &quot;roz&scaron;&iacute;řen&eacute; malby&quot; zaob&iacute;r&aacute; t&eacute;matem vyčerp&aacute;n&iacute; a vyhořen&iacute;.</p> <p>&quot;B&yacute;t vyčerpan&aacute; znamen&aacute; v&iacute;c než b&yacute;t pouze unaven&aacute;. Unaven&yacute; člověk m&aacute; pouze vyčerpan&eacute; uvědoměn&iacute;, zat&iacute;mco vyčerpan&yacute; člověk vyčerpal v&scaron;echny sv&eacute; možnosti. Unaven&yacute; člověk si něco nedovede uvědomit, ale vyčerpan&yacute; člověk nen&iacute; schopen uvědoměn&iacute; ani nic koncipovat.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

Pavla Malinová: Tvář s lehkým záchvěvem trápení

<p>Intimn&iacute; a emotivn&iacute; v&yacute;stava&nbsp;Pavly Malinov&eacute; (1985) &bdquo;<em>Tv&aacute;ř s lehk&yacute;m z&aacute;chvěvem tr&aacute;pen&iacute;</em>&ldquo; je dal&scaron;&iacute;m z introspektivn&iacute;ch autoterapeutick&yacute;ch momentů v autorčině neust&aacute;le se vyv&iacute;jej&iacute;c&iacute; &bdquo;mal&iacute;řsk&eacute; odyseji&ldquo;. Pavla Malinov&aacute; ve sv&yacute;ch nejnověj&scaron;&iacute;ch pl&aacute;tnech nad&aacute;le rozv&iacute;j&iacute; svou př&iacute;značnou s&iacute;ť referenc&iacute; k&nbsp;různ&yacute;m estetick&yacute;m k&aacute;nonům a d&iacute;lům dějin uměn&iacute; posledn&iacute;ch několika tis&iacute;ců let. Obrazy zkoumaj&iacute; možnosti busty a autoportr&eacute;tu, jejichž z&aacute;kladn&iacute; tvaroslov&iacute; derivuje Pavla Malinov&aacute; jak ze sochařsk&yacute;ch předloh, tak z&nbsp;vlastn&iacute;ch fotografick&yacute;ch studi&iacute;. Jej&iacute; malby jsou charakteristick&eacute; psychologizuj&iacute;c&iacute; polohou, dynamickou symbolikou, duchovně-ezoterick&yacute;m n&aacute;dechem, robustn&iacute; figurac&iacute; a vyspělou barevnost&iacute;.</p>