Připravovaná výstava Reálné vize orákula je obsáhlou multimediální instalací skládající se z série fantasmagorických kreseb a utopistických návrhů, 3D generovaných videí komentujících globální geopolitické dění posledních let, textilních objektů, živé akce a současně téměř nepostřehnutelných instalačních intervencí, které v prostoru galerie simulují přírodní jevy. Tematicky se výstava zaměřuje na zkoumání podprahových motivů moci, odkrývá bizarnost praktik manipulace a šarlatánství. Jiří Černický tyto patogenní společenské projevy zkoumá napříč dějinami lidské civilizace až po současnost a nabízí jejich rozmanité spekulativní interpretace a alternativní varianty. Jiří Černický (*1966) studoval na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové v ateliéru Adély Matasové a poté od roku 1993 na Akademii výtvarných umění v ateliéru Miloše Šejna a Jiřího Davida. Ve své rozmanité tvorbě se pohybuje napříč celou škálou různých médií a uměleckých postupů od malby, instalace a objektové tvorby až po performance a nová média. Je autorem konceptuálních projektů, v nichž pracuje se sociálními tématy a na základě přirozených lidských emocí. Je schopen přesně a s břitkým humorem pojmenovat současné společenské problémy a zprostředkovat divákovi úplně nový pohled na jeho zavedené vnímání světa. Komentuje a podrývá roli nadnárodních korporací a kriticky se vyjadřuje ke konzumu, který ovládá naši realitu. Velkou část jeho díla tvoří utopické, nikdy nerealizované architektonické a jiné projekty, které - ač zůstávají pouhými návrhy - mají schopnost trefně pojmenovat sociální či ekologické problémy dneška. Kromě Ceny Jindřicha Chalupeckého je Černický držitelem Sorosovy ceny a bělehradské 48th October Salon Award. Je autorem samostatné retrospektivní výstavy v Galerii Rudolfinum, svá díla prezentoval například ve SPACE Gallery v Clevelandu, v Artsdepot Gallery v Londýně nebo ve vídeňské Steinek Gallery. Působí jako vedoucí Ateliéru malby na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze.
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Divadelní comiks-con. American psychological society (APS) vydala v roce 2017 studii, která dokazuje, že cca 70% lidí sní o…
Máte rádi kvízy a zajímá vás budoucnost světa? Chtěli byste si v divadle dát s přáteli skleničku a b…
Letošní seriál šesti koncertů cyklu S zakončíme v Rakousku. Bohatou škálu díla rakouské…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
Tohle není jenom improvizace, tohle je hra. A v každý správný hře se točí velký prachy. Unikátní…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
<p>Letošní sezonu cyklu soudobé hudby s podtitulem Současná komorní scéna zahájíme exkurzí do nedávného období a představíme komorní tvorbu dvou předních českých autorů druhé poloviny 20. století.</p> <p>Významná osobnost pražského hudebního života, hudební skladatel, muzikolog a redaktor Viktor Kalabis vynikal rovněž svou bohatou hudebně organizační činností: působil jako prezident Nadace Bohuslava Martinů, inicioval vznik Institutu Bohuslava Martinů, spoluzaložil mezinárodní rozhlasovou soutěž Concertino Praga. Komponoval často přímo na objednávku konkrétních interpretů, orchestrů a hudebních festivalů. Část tvorby věnoval rovněž své manželce, cembalistce Zuzaně Růžičkové.</p> <p>Hudební skladatel, pedagog, teoretik, kritik a hudební publicista Jan Kapr je autorem nespočtu hudebních titulů — symfonií, orchestrálních děl, komorních a vokálních kusů, jevištní i literární tvorby. Napsal přes dvě stě publicistických prací a kritik uveřejněných v denním i odborném tisku.</p> <p>Patřil ve své době ke skladatelské špičce, získal řadu zahraničních ocenění, avšak kvůli svým razantním postojům byl v roce 1968 zakázán a jeho osobnost a dílo částečně zapomenuty. Na rozdíl od Viktora Kalabise patří Jan Kapr k méně vyhledávaným a uváděným autorům.</p>
<p>Závěrečný koncert cyklu soudobé hudby přinese hudební lahůdky z tvorby současné skladatelské generace. Aneb. Co jste v sezóně neslyšeli a slyšet musíte!</p> <p><strong>Petr Wajsar</strong></p> <p>Hudební skladatel, aranžér, jeho dílo zahrnuje klasickou, jazzovou, populární i scénickou hudbu, spolupracuje s mnoha předními soubory a institucemi, autor mnoha filmových hudeb a znělek, komponuje hudbu pro divadlo. Je držitelem ceny Český lev 2018 za film Hastrman. Spolupracuje s vokálním souborem Skety. Pro Novou scénu Národního divadla v Praze spolu s jazykozpytcem Pavlem Novotným zkomponoval operu-recitál Tramvestie (2019), která mapuje jízdu tramvají z Liberce do Jablonce nad Nisou.</p> <p><strong>Miloš ORSON Štědroň</strong></p> <p>Hudební skladatel, libretista, klavírista, pedagog, multidisciplinární osobnost, autor komorní i orchestrální hudby, scénické hudby, opery, melodramu, jeho doménou je především tvorba pro divadlo. Je autorem divadelní hudby pro Národní divadlo, Divadlo Husa na provázku, Divadlo Na zábradlí a mnohá další, je držitelem řady významných cen. Jeho Velvet Havel (Divadlo Na zábradlí) ovládl Ceny divadelní kritiky 2014 a získal cenu v pěti kategoriích. V prosinci 2017 měla v Národním divadle v Praze premiéru jeho opera na vlastní libreto, Don Hrabal.</p> <p><strong>Jana Kmiťová</strong></p> <p>Slovenská hudební skladatelka, básnířka, malířka, žijící a tvořící ve Vídni, vystudovala VŠMU v Bratislavě a Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni, úspěšně se účastnila významných skladatelských kurzů po celém světě (Francie, Švýcarsko, Rakousko, Japonsko aj.).</p>
<p>Představíme současnou tvorbu mladé skladatelské generace. Kde čerpají inspiraci? Jak se tvoří skladba na zakázku? Jak dlouho vzniká nová kompozice - jaká je cesta nové skladby od prvních náčrtů až po hotové dílo na jevišti. Jaké jsou cíle dnešních skladatelů? Na mnohé další otázky budeme hledat odpovědi s hostem večera, hudebním skladatelem Ondřejem Štochlem.</p> <p><strong>Ondřej Štochl</strong></p> <p>Skladatel a violista, vystudoval HAMU v Praze, umělecký vedoucí a spoluzakladatel Komorního souboru Konvergence, podílí se na dramaturgii koncertů nejen soudobé hudby u nás i v zahraničí (Unerhörte Musik Berlin 2007, Pražské premiéry 2008, Pražské Jaro 2009 aj.)</p>