Připravovaná výstava Reálné vize orákula je obsáhlou multimediální instalací skládající se z série fantasmagorických kreseb a utopistických návrhů, 3D generovaných videí komentujících globální geopolitické dění posledních let, textilních objektů, živé akce a současně téměř nepostřehnutelných instalačních intervencí, které v prostoru galerie simulují přírodní jevy. Tematicky se výstava zaměřuje na zkoumání podprahových motivů moci, odkrývá bizarnost praktik manipulace a šarlatánství. Jiří Černický tyto patogenní společenské projevy zkoumá napříč dějinami lidské civilizace až po současnost a nabízí jejich rozmanité spekulativní interpretace a alternativní varianty. Jiří Černický (*1966) studoval na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové v ateliéru Adély Matasové a poté od roku 1993 na Akademii výtvarných umění v ateliéru Miloše Šejna a Jiřího Davida. Ve své rozmanité tvorbě se pohybuje napříč celou škálou různých médií a uměleckých postupů od malby, instalace a objektové tvorby až po performance a nová média. Je autorem konceptuálních projektů, v nichž pracuje se sociálními tématy a na základě přirozených lidských emocí. Je schopen přesně a s břitkým humorem pojmenovat současné společenské problémy a zprostředkovat divákovi úplně nový pohled na jeho zavedené vnímání světa. Komentuje a podrývá roli nadnárodních korporací a kriticky se vyjadřuje ke konzumu, který ovládá naši realitu. Velkou část jeho díla tvoří utopické, nikdy nerealizované architektonické a jiné projekty, které - ač zůstávají pouhými návrhy - mají schopnost trefně pojmenovat sociální či ekologické problémy dneška. Kromě Ceny Jindřicha Chalupeckého je Černický držitelem Sorosovy ceny a bělehradské 48th October Salon Award. Je autorem samostatné retrospektivní výstavy v Galerii Rudolfinum, svá díla prezentoval například ve SPACE Gallery v Clevelandu, v Artsdepot Gallery v Londýně nebo ve vídeňské Steinek Gallery. Působí jako vedoucí Ateliéru malby na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze.
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Divadelní comiks-con. American psychological society (APS) vydala v roce 2017 studii, která dokazuje, že cca 70% lidí sní o…
Máte rádi kvízy a zajímá vás budoucnost světa? Chtěli byste si v divadle dát s přáteli skleničku a b…
Letošní seriál šesti koncertů cyklu S zakončíme v Rakousku. Bohatou škálu díla rakouské…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
Tohle není jenom improvizace, tohle je hra. A v každý správný hře se točí velký prachy. Unikátní…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
<p>Koncert představí komorní tvorbu <strong>Marka Kopelenta</strong> a <strong>Petra Kotíka</strong>, dvou autorů, jejichž jména jsou úzce spjata se skupinou nové hudby Musica Viva Pragensis, která vznikla na Pražské konzervatoři kolem roku 1961 a sdružovala mladé nadšené studenty skladby.</p> <p>Oba skladatelé slaví v letošním roce svá významná životní jubilea, proto můžeme pojmout tento večer jako gratulační!</p>
<p>Náhradní uvedení koncertu, který se měl konat v únoru 2021, ale kvůli pandemii koronaviru jsme ho museli odložit.</p> <p><strong>Marián Lejava (1976)</strong><br /> <br /> Přední současný slovenský dirigent a skladatel Marián Lejava (1976) pravidelně hostuje ve Slovenském národním divadle a ve Slovenské filharmonii, v České republice je znám především jako dirigent. Dnešní "portrét" ho však představuje především v jeho druhé — a možná ještě důležitější — roli skladatele a dramaturga s neomezenou fantazií. Na koncertě zazní dvě jeho světové a jedna česká premiéra. Speciálním hostem koncertu bude slovenský houslista Milan Paľa.</p>
<p>Koncertní sezonu cyklu S 2022/2023 zahajujeme v USA:</p> <p><strong>John Cage</strong> – autor především aleatorické experimentální hudby, milovník výtvarného umění a mykologie.<br /> <strong>Elliott Carter</strong> – vystudoval hudbu a anglický jazyk na Harvardské univerzitě, těžiště svého umění nalezl v atonální hudbě, jeho skladby patří mezi posluchačsky nejnáročnější. Je dvojnásobným držitelem Pulitzerovy ceny za hudbu, v roce 1993 získal cenu Grammy.</p> <p>Komorní tvorbu J. Cage a E. Cartera si představíme ve čtyřech skladbách z různých tvůrčích období obou autorů s velkým časovým rozptylem. Tři kusy pro flétnové duo napsal John Cage jako 23letý, Elliott Carter pak zkomponoval svůj Hobojový kvartet – pro hoboj a smyčcové trio v 93 letech.</p>
<p><u><strong>Program</strong></u></p> <p><strong>Henryk Górecki</strong><br /> <em>For you, Anne-Lill pro flétnu a klavír op. 58 (1956)</em></p> <p><strong>Krzysztof Penderecki</strong><br /> <em>Der unterbrochene Gedanke pro smyčcový kvartet (1988)</em></p> <p><strong>Zygmunt Krauze</strong><br /> <em>For Alfred Schlee with admiration pro smyčcový kvartet (1991)</em></p> <p><strong>Krzysztof Penderecki</strong><br /> <em>Sextet pro housle, violu, violoncello, klavír, klarinet a lesní roh (2000)</em></p>
<p>Koncert soudobé vážné hudby zaměřený na hudbu maďarských skladatelů Zoltána Kodályho a Györgyho Ligeti.</p>
<p><strong>Moravians</strong> je folkrocková kapela, která byla založena v roce 2021 zpěvákem Vaškem Řihákem. Hraje lidové písně ve svých osobitých úpravách a autorské písně z vlastní dílny. Právě její zakladatel Vašek se téměř celý život věnuje lidovce a zpíval v několika populárních kapelách tohoto žánru. Jeho snem a cílem bylo více popularizovat právě lidové písně i mezi mladší posluchače a proto v roce 2018 začal pracovat se svými kamarády na jejích folkrockových aranžích. V létě 2021 oslovil Elišku Bučkovou jako zpěvačku, kterou tento projekt nadchl a na podzim už odehráli s kapelou pár koncertů. Lidovější část tvoří housle a cimbál, tu rockovější bicí, basa a el.kytara. </p> <p>Na koncertech uslyšíte nejen velmi energické písně, ale také intimní balady.</p>
<p>„<em>Sláčikové kvarteto č. 2 'Štruktúry a impulzy' </em>vzniklo v roku, kedy sme si pripomínali vzácne výročie Bélu Bartóka. Tento autor ovplyvnil a dodnes ovplyvňuje zásadným spôsobom moje kompozičné myslenie a myslím, že ešte dlho bude akýmsi stredobodom môjho záujmu.</p> <p>Snažil som sa vytvoriť kvarteto, v ktorom budú prítomné viaceré bartókovské charakteristické kompozičné prvky a idiómy. Zároveň, je tam prítomná snaha o akýsi zrod hlavného hudobného materiálu, ktorý sa rodí logicky a postupne zo základných impulzov, aby napokon vytvorilo istú reálnu štruktúru a tvar.</p> <p>Možno by sa dalo zjednodušene povedať, ako postupný zrod fúgovej koncepcie evidentný vo štvrtej časti, z jednotlivých čiastočných buniek prvej, následný vznik tonality, ako aj prvky archetypálnej tanečnosti prítomné vo vnútorných častiach.“ L’uboš Bernáth</p>