Program
O NoDu
#divadlo #hudba #galerie #kavárna #vernisáž #přednášky #ostatní

SERIÁL: SEASON 2 / České národní improvizační divadlo

Jsou čtyři ráno, budíka máš na sedmou a s očima přilepenýma na obrazovce sjíždíš čtvrtou sérii…

Martin Lukáč: BATTLEFIELD

Připravovaná výstava pro Galerii NoD prezentuje nejnovější sérii 10 velkoformátových obrazů Martina Lukáče (180x145cm, olej na plátně), které se pohybují na pomezí recyklace a dokončování malířem rozpracovávaných kresebných a grafických motivů. Lukáč se v nové série BATTLEFIELD navrací k řadě nedokončených skic a propojuje je jednak se svým zájmem o zkoumání problematiky malířského uchopení portrétu, současně ale i s příznačnými expresivními abstraktními gesty. K jednotlivých skicám přistupuje postprodukčními strategiemi, mechanicky je strojově reprodukuje a následně aktualizuje své původní motivy v rámci aktuálního malířského kontextu a vývoje vlastního rukopisu. Lukáčovy malby tak otevírají téma paměti, téma vzpomínky, ale též možnosti jejich manipulace či změny. Námětově se Lukáč vrací ke svým ikonickým figurám "ninja bojovníků", které postupně proměňuje směrem k dalším postavám literárních a popkulturních fikcí. Sérii BATTLEFIELD tak v konečném důsledku můžeme číst i jako sérii autorvých autoportrétů. Martin Lukáč (*1989) patří mezi výrazné představitele současné malířské abstrakce. Lukáčovy práce pracují jednou s ikonickými vizuálními symboly, podruhé zase s uvolněnou, barevně dominantní expresivní malbou, přesto zůstávají obrazy rozpoznatelné díky charakteristickému vizuálnímu tvarosloví, které derivuje ze současné lifestylové globální vizuality. Jako malíř se však Martin Lukáč neomezuje na možnosti jediného média. Lukáčovy autorské přesahy se projevují hojným využíváním kresby a jejím volným kombinováním s malbou, vrstvením a přecházením hmotou obrazu do prostoru, ale také autorskými instalacemi, které dvourozměrná díla staví do role objektů. V roce 2016 byla jeho tvorba oceněna Cenou kritiky za mladou malbu.

Veronika Psotková: VINOK

Věnováno všem matkám ve válce o Ukrajinu. Присвячується всім матерям на війні за Україну. Dedicated to all mother’s in the war of Ukraine. --- Tradiční místo před pražským kulturním prostorem NoD nad křižovatkou ulic Dlouhá-Rybná zdobí od počátku července 2022 umělecký objekt VINOK od sochařky Veroniky Psotkové.  Původně "vinok" (ukrajinsky вінок) označuje tradiční ukrajinskou pokrývku hlavy, které měly magický význam jako atribut svátků jara a kupadelných svátků. Postupně se vinok stal symbolem uctívání a symbolem Matky Země, současně se vyvinul jako symbol slávy, vítězství, štěstí, úspěchu, míru, cudnosti, mládí a ženskosti. Ukrajinský vinok se tak v průběhu dějin stal kulturním symbolem ukrajinského národa. Jeho popularita na současné Ukrajině následně výrazně stoupla po událostech roku 2014 (anexe Krymu) a ruské invazi v roce 2022. Umělecký objekt VINOK sochařky a umělkyně Veroniky Psotkové je již desátým objektem ve veřejném prostoru, který byl před prostorem NoD instalován a pomocí kterého dramaturgie prostoru NoD reaguje na aktuální společenská, politická či environmentální témata.  

PUBKVÍZ O BUDOUCNOSTI SVĚTA / Divadlo LETÍ

Máte rádi kvízy a zajímá vás budoucnost světa? Chtěli byste si v divadle dát s přáteli skleničku a b…

PKF - Prague Philharmonia / Lotyšsko, Estonsko, Finsko: Vasks – Pärt – Saariaho

Trojice autorů reprezentujících současnou skladatelskou generaci v Estonsku, Lotyšsku a Finsku: Kaija Saariaho – držitelka…

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

UNDERGROUND COMEDY CLUB

Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…

TŘI HETERÁNI / Divadlo MASO

Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…

ČEKÁNÍ NA KOKOTA / Maso Krůtí

Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…

BIBLE 2 / Janek & Natálka a kol.

Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…

SERIÁL: SEASON 2 / České národní improvizační divadlo

Jsou čtyři ráno, budíka máš na sedmou a s očima přilepenýma na obrazovce sjíždíš čtvrtou sérii…

OSAMĚLOST KOMIKSOVÝCH HRDINŮ / Janek & Natálka & kol.

Divadelní comiks-con.  American psychological society (APS) vydala v roce 2017 studii, která dokazuje, že cca 70% lidí sní o…

ČEKÁNÍ NA KOKOTA / Maso Krůtí

Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

OIDIPUSSY / Maso Krůtí

ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…

UNDERGROUND COMEDY CLUB

Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…

Cirkus TeTy: Ke zdi / Fickle angle

Vizuálně-pohybová performance s prvky nového cirkusu a současného tance. Kovové objekty, odrazy prostoru, těla,…

ŠMEJDI ÚTOČÍ / Janek & Natálka & kol.

Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…

ŠMEJDI ÚTOČÍ / Janek & Natálka & kol.

Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…

TŘI HETERÁNI / Divadlo MASO

Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…

UNDERGROUND COMEDY CLUB

Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…

BIBLE 2 / Janek & Natálka a kol.

Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

THE LEGEND OF LUNETIC / Janek & Natálka & kol.

Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…

SERIÁL: SEASON 2 / České národní improvizační divadlo

Jsou čtyři ráno, budíka máš na sedmou a s očima přilepenýma na obrazovce sjíždíš čtvrtou sérii…

11:55 KOMENTUJE MS V HOKEJI / Česko x Kazachstán

Možná už jste to ani nečekali, ale je to zase tady! 11:55 komentuje MS v ledním hokeji. Přijďte se podívat, jak se Bořek naučí…

PUBKVÍZ O BUDOUCNOSTI SVĚTA / Divadlo LETÍ

Máte rádi kvízy a zajímá vás budoucnost světa? Chtěli byste si v divadle dát s přáteli skleničku a b…

ŠMEJDI ÚTOČÍ / Janek & Natálka & kol.

Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…

UNDERGROUND COMEDY CLUB

Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…

ČEKÁNÍ NA KOKOTA / Maso Krůtí

Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…

ČEKÁNÍ NA KOKOTA / Maso Krůtí

Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…

Festival Sněz tu žábu 2023 / BANANAS AND KINGS

Autorka: Julie Timmerman Režie: Marta Hermannová Překlad: Michal Zahálka  Kdo by neznal značku La Chiquita, giganta na světovém ban…

Festival Sněz tu žábu 2023 / ODCHOD

Autor: Mireille Bailly Režie: Josefína Formanová Překlad: Anne-Françoise Joseph  Hrají: Johana Schmidtmajerová,…

Festival Sněz tu žábu 2023 / BLOK

Jedna herečka a šedesát malých průhledných kubických reproduktorů vypráví příběh městského vesm…

Festival Sněz tu žábu 2023 / BLOK

Jedna herečka a šedesát malých průhledných kubických reproduktorů vypráví příběh městského vesm…

Festival Sněz tu žábu 2023 / BLOK

Jedna herečka a šedesát malých průhledných kubických reproduktorů vypráví příběh městského vesm…

Festival Sněz tu žábu 2023 / GLORIA GLORIA

Autor: Marcos Caramés-Blanco Režie: Braňo Mazúch  Překlad: Jacques Joseph Hrají: Natálie Drabiščáková…

Festival Sněz tu žábu 2023 / BLOK

Jedna herečka a šedesát malých průhledných kubických reproduktorů vypráví příběh městského vesm…

Festival Sněz tu žábu 2023 / NEBRASKA

Autor: Sophie Merceron Režie: Daniela Špinar Překlad: Natálie Preslová Strýčková  Saul žije sám uprostřed…

MĚSTEČKO PALERMO USÍNÁ / Janek & Natálka & kol.

Přijďte si zahrát největší rozšíření klasické táborové hry "městečko Palermo" v&scaron…

MĚSTEČKO PALERMO USÍNÁ / Janek & Natálka & kol.

Přijďte si zahrát největší rozšíření klasické táborové hry "městečko Palermo" v&scaron…

MĚSTEČKO PALERMO USÍNÁ / Janek & Natálka & kol.

Přijďte si zahrát největší rozšíření klasické táborové hry "městečko Palermo" v&scaron…

OIDIPUSSY / Maso Krůtí

ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…

Přihlaste se do newsletteru

en
Galerie

Archiv

2018 2017 2019 2020 2016 2022 2021 2023
#divadlo #hudba #galerie

Hynek Alt: How Soon Is Now

<p>S&oacute;lov&aacute; v&yacute;stava Hynka Alta, v&yacute;razn&eacute; postavy současn&eacute;ho vizu&aacute;ln&iacute;ho uměn&iacute; a fotografie, zkoum&aacute; infrastrukturn&iacute; pil&iacute;ře současn&eacute; životn&iacute; zku&scaron;enosti: prob&aacute;d&aacute;v&aacute; průniky kulturn&iacute;ch opěrn&yacute;ch bodů (popkulturn&iacute;ch ikon ze světa poh&aacute;dky či pornografie) s fyzick&yacute;m světem veřejn&eacute;ho prostoru a inžen&yacute;rsk&yacute;ch s&iacute;t&iacute;. Alt si zde v&scaron;&iacute;m&aacute; analogick&yacute;ch kvalit, kter&eacute; oba infrastrukturn&iacute; p&oacute;ly sbližuj&iacute;: poh&aacute;dku, pornografi&iacute; či vodovodn&iacute; potrub&iacute; spojuje určit&aacute; kvalita &quot;&scaron;irokosti&quot;, propojov&aacute;n&iacute; vzd&aacute;len&yacute;ch m&iacute;st a entit a formov&aacute;n&iacute; podobn&eacute;ho druhu zapojen&iacute; do mechsnismu a chodu světa a životn&iacute;ch forem v 21. stolet&iacute;. Kur&aacute;tor: Pavel Kubesa</p>

Antonie Stanová: MACULATA

<p>Připravovan&aacute; s&oacute;lov&aacute; autorsk&aacute; v&yacute;stava mal&iacute;řky Antonie Stanov&eacute; v Galerii<br /> NoD prezentuje nejnověj&scaron;&iacute; autorčinu tvorbu posledn&iacute;ho roku aktivn&iacute;<br /> tvůrč&iacute; činnosti. V aktu&aacute;ln&iacute;ch prac&iacute;ch je zřejm&yacute; posun od figurativněji<br /> laděn&yacute;ch prac&iacute; směrem k čist&scaron;&iacute;mu, abstraktněji pojat&eacute;mu obrazov&eacute;mu<br /> v&yacute;razu. Mal&iacute;řčina pl&aacute;tna, kter&aacute; v sobě nesou stopy času sv&eacute;ho<br /> vznik&aacute;n&iacute;, navracej&iacute; do mal&iacute;řsk&eacute; hry pocit materiality. D&iacute;ky doslova<br /> fyzick&eacute;mu prostupov&aacute;n&iacute; obrazov&yacute;ch znaků a symbolů s podkladov&yacute;mi,<br /> často nalezen&yacute;mi a přirozeně patinovan&yacute;mi text&iacute;liemi, kter&eacute; použ&iacute;v&aacute;<br /> nam&iacute;sto tradičn&iacute;ch mal&iacute;řsk&yacute;ch pl&aacute;ten, vyvol&aacute;vaj&iacute; jej&iacute; malby nad r&aacute;mec<br /> vizu&aacute;ln&iacute; zku&scaron;enosti i zku&scaron;enost haptickou, tj. jak&eacute;si pocity doteku.<br /> &nbsp;</p>

Daň ze ztracené hodnoty: Rathouský & Homola & Reichel

<p>Společn&yacute; v&yacute;stavn&iacute; projekt tř&iacute; v&yacute;razn&yacute;ch a solit&eacute;rn&iacute;ch osobnost&iacute; česk&eacute; vizu&aacute;ln&iacute; sc&eacute;ny. Kolaborativn&iacute; prostorov&aacute; instalace se zam&yacute;&scaron;l&iacute; nad možnostmi a legitimitou čist&eacute; vizu&aacute;ln&iacute; formy v době rostouc&iacute; politizace jednotliv&yacute;ch sf&eacute;r a aktivit &scaron;irok&eacute; společnosti.&nbsp;V&yacute;stavu doprov&aacute;z&iacute; autorsk&aacute; esej kur&aacute;tora Pavla Kubesy.</p> <p>&quot;<em>Rathousk&yacute;, Homola a Reichel (...) se ve sv&eacute; tvorbě vydali dlouhodoběji na cestu strategie formy. Jejich tvůrč&iacute; principy reviduj&iacute; a tematizuj&iacute; řadu historick&yacute;ch poloh a společensk&yacute;ch milieu (Rathousk&eacute;ho gotika, Homolova popkultura, Reichlova &bdquo;s&iacute;ť&ldquo;), formu ve snaze o ryz&iacute; mal&iacute;řsk&yacute; tvar v&scaron;ak systematicky v&nbsp;rovině percepce, recepce a narativu vyprazdňuj&iacute;. Ve společn&eacute;m projektu <strong>Daň ze ztracen&eacute; hodnoty</strong>, kter&yacute; je obdob&iacute;m vzniku ukotven v čase koronavirov&eacute; karant&eacute;ny a z&nbsp;n&iacute; pramen&iacute;c&iacute;ch pocitu různ&yacute;ch forem (společensk&yacute;ch, ekonomick&yacute;ch, politick&yacute;ch) ztr&aacute;t, zkou&scaron;&iacute; trojice autorů redefinovat smysl mal&iacute;řsk&eacute; v&yacute;stavy prostřednictv&iacute;m ryze instalačn&iacute; distribuce vizu&aacute;ln&iacute;ho tvaroslov&iacute;.</em>&quot;</p> <p>(&uacute;ryvek z textu k v&yacute;stavě)</p>

Komentovaná prohlídka výstavy MARTIN ZET: Slova (Would I Were)

<p>Komentovan&aacute; prohl&iacute;dka nejnověj&scaron;&iacute; s&oacute;lov&eacute;&nbsp;v&yacute;stavy SLOVA (WOULD I WERE) sochaře, performera a&nbsp;konceptu&aacute;ln&iacute;ho umělce Martina Zeta proběhne za &uacute;časti autora a kur&aacute;tora Pavla Kubesy. V&yacute;stava je umělcovou reakc&iacute; na&nbsp;proces jak vnitřn&iacute; (osobn&iacute;), tak i&nbsp;vněj&scaron;&iacute; (společensk&eacute;) transformace, kterou v&nbsp;aktu&aacute;ln&iacute;m (post)pandemick&eacute;m obdob&iacute; pozoruje, tvaruje a&nbsp;(spolu)prož&iacute;v&aacute;. V minimalizuj&iacute;c&iacute; prostorov&eacute; instalaci prozkoum&aacute;v&aacute; ter&eacute;n a&nbsp;směr přeskupov&aacute;n&iacute; mor&aacute;ln&iacute;ch t&eacute;mat, introspektivně ohled&aacute;v&aacute; možnosti sebepopisu, sebektiriky, sebeurčen&iacute; či emancipace v&nbsp;nepřehledn&eacute; psycho-politick&eacute; krajině globalizovan&eacute; podoby světa.</p> <p>K v&yacute;stavě si můžete přeč&iacute;st esej&nbsp;<strong><em><a href="https://nod.roxy.cz/gallery/exhibitions-detail/615/martin-zet-slova-would-i-were">Mezi nevyvratitelnost&iacute; a nezměnitelnost&iacute;</a> </em></strong>kur&aacute;tora Pavla Kubesy.</p>

MARTIN ZET: Slova (Would I Were)

<p>Nově připravovan&aacute; v&yacute;stava sochaře, performera a konceptu&aacute;ln&iacute;ho umělce Martina Zeta je reakc&iacute; na proces jak vnitřn&iacute; (osobn&iacute;), tak i vněj&scaron;&iacute; (společensk&eacute;) transformace, kterou v aktu&aacute;ln&iacute;m (post)pandemick&eacute;m obdob&iacute; pozoruje, tvaruje a (spolu)prož&iacute;v&aacute;. V minimalizuj&iacute;c&iacute; prostorov&eacute; instalaci prozkoum&aacute;v&aacute; ter&eacute;n a směr přeskupov&aacute;n&iacute; mor&aacute;ln&iacute;ch t&eacute;mat, introspektivně ohled&aacute;v&aacute; možnosti sebepopisu, sebektiriky, sebeurčen&iacute; či emancipace v nepřehledn&eacute; psycho-politick&eacute; krajině globalizovan&eacute; podoby světa. Tyto sebekritick&eacute; strategie zařazuje do vztahu k přirozen&eacute;mu jazyku a v&yacute;znamům v rozličn&yacute;ch jazykov&yacute;ch hr&aacute;ch. Současně neopom&iacute;j&iacute; pouk&aacute;zat na roli jazyka coby n&aacute;stroje popisu a manipulace vněj&scaron;&iacute; reality a jeho relaci vůči konceptu &quot;pravdy&quot;.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

DIVOCe! - OPENING/DERNISAGE

<p>Jednodenn&iacute; opening a zpř&iacute;stupněn&iacute; karant&eacute;nn&iacute;ho projektu DIVOCe!, v r&aacute;mci kter&eacute;ho se po dobu karant&eacute;ny v uzavřen&eacute; galerii rozrůstal uměleck&yacute; archiv pandemick&eacute;ho obdob&iacute;.<br /> <br /> Umělci do uzavřen&eacute; Galerie NoD kontinu&aacute;lně přisp&iacute;vali od 10. 4. do konce trv&aacute;n&iacute; karant&eacute;ny a nucen&eacute;ho uzavřen&iacute; v&yacute;stavn&iacute;ch instituc&iacute; (11. 5. 2020). Každ&yacute; den do galerie přibylo jedno d&iacute;lo od jednoho konkr&eacute;tn&iacute;ho umělce. V&yacute;stavn&iacute; koncept vych&aacute;zel z principu skupinov&eacute;ho, &bdquo;zřetězen&eacute;ho&ldquo; kur&aacute;torov&aacute;n&iacute;: umělec, kter&yacute; dodal d&iacute;lo do galerie dann&yacute; den současně nominoval umělce, kter&yacute; d&iacute;lo dod&aacute; do galerie den n&aacute;sleduj&iacute;c&iacute;.<br /> <br /> Do projektu tak vstoupilo 31 současn&yacute;ch umělců, kteř&iacute; různ&yacute;mi způsoby a uměleck&yacute;mi strategiemi přispěli k tematizaci celospolečensk&eacute; zku&scaron;enosti koronavirov&eacute; pandemie COVID-19. V uzavřen&eacute; galerii tak vznikaly nejen site-specific prostorov&eacute; intervence, ale umělci přisp&iacute;vali i klasick&yacute;mi d&iacute;ly, kter&aacute; buďto pr&aacute;vě v obdob&iacute; karant&eacute;ny vznikala, nebo star&scaron;&iacute;mi artefakty, kter&eacute; měli potenci&aacute;l obdob&iacute; krizov&eacute;ho stavu uměleck&yacute;m jazykem komentovat.<br /> <br /> ---<br /> <br /> <strong>Projekt bude na vyž&aacute;d&aacute;n&iacute; (u obsluhy kav&aacute;rny NoD) zpř&iacute;stupněn pro z&aacute;jemce i v n&aacute;sleduj&iacute;c&iacute;ch třech dnech 5.-7. 6. 2020 v čase 17:00-20:00.</strong></p>

DIVOCe! - umění v karanténě

<p>Galerie NoD reaguje na situaci celost&aacute;tn&iacute;ho stavu nouze realizac&iacute; skupinov&eacute;ho uměleck&eacute;ho projektu <strong><em>DIVOCe!</em></strong>, kter&yacute; pr&aacute;vě prob&iacute;haj&iacute;c&iacute; obdob&iacute; karant&eacute;ny tematizuje a umělecky zpracov&aacute;v&aacute;. Poč&iacute;naje datem 8. 4. 2020 bude každ&yacute; den do uzavřen&eacute;, veřejnosti nepř&iacute;stupn&eacute; galerie přib&yacute;vat vždy jedno uměleck&eacute; d&iacute;lo aktivn&iacute;/ho umělkyně/umělce (či uměleck&eacute; skupiny). Konkr&eacute;tn&iacute; vystavuj&iacute;c&iacute; vždy současně nominuje dal&scaron;&iacute; současnou a aktivn&iacute; uměleckou osobnost, kter&aacute; dod&aacute; uměleck&eacute; d&iacute;lo do Galerie NoD n&aacute;sleduj&iacute;c&iacute; den. Řetězov&aacute; reakce nominov&aacute;n&iacute; a vystavov&aacute;n&iacute; potrv&aacute; až do konce vl&aacute;dou nař&iacute;zen&eacute;ho uzavřen&iacute; kulturn&iacute;ch instituc&iacute;. Jednotliv&aacute; d&iacute;la se kumuluj&iacute; v karant&eacute;ně uzavřen&eacute; galerie bez re&aacute;ln&yacute;ch n&aacute;v&scaron;těvn&iacute;ků. Souběžně s fyzickou realizac&iacute; vystavov&aacute;n&iacute; děl prob&iacute;h&aacute; tak&eacute; kontinu&aacute;ln&iacute; prezentace projektu v prostřed&iacute; digit&aacute;ln&iacute;ch m&eacute;dii a platforem soci&aacute;ln&iacute;ch s&iacute;t&iacute;. Ke dni ukončen&iacute; karant&eacute;ny a opětovn&eacute;mu otevřen&iacute; kulturn&iacute;ch instituc&iacute; proběhne vernis&aacute;ž cel&eacute;ho projektu a v&yacute;stava bude současně zakončena. Prvn&iacute;m nominovan&yacute;m a vystavuj&iacute;c&iacute;m umělcem je Martin Zet.&nbsp;</p> <p>Nominovan&iacute; a n&aacute;sledně vystavuj&iacute;c&iacute; umělci:<br /> <strong>Martin Zet<br /> Lenka Tyrpeklov&aacute;<br /> Milena Dopitov&aacute;<br /> Tom&aacute;&scaron; Hlavina<br /> Jan Pfeiffer<br /> Janek Rous<br /> Magdal&eacute;na Stanov&aacute;<br /> &Scaron;&aacute;rka Koudelov&aacute;<br /> Jimena Mendoza<br /> Lenka V&iacute;tkov&aacute;<br /> Igor Korpaczewski<br /> Matěj Lipavsk&yacute;<br /> Petr Stibral<br /> Sl&aacute;va Sobotovičov&aacute; &amp; David Fesl<br /> Ivan Pinkava<br /> Ondřej Fil&iacute;pek<br /> Jan Uličn&yacute;<br /> Erika Velick&aacute;<br /> Aneta Jukl&iacute;čkov&aacute;<br /> Johana Po&scaron;ov&aacute; &amp; Barbora Fastrov&aacute;<br /> Peter Kol&aacute;rčik</strong><br /> <strong>M&aacute;ria Jančov&aacute;<br /> Eva Koť&aacute;tkov&aacute;<br /> Dominik Lang<br /> Jiř&iacute; Kovanda</strong><br /> <strong>Romana Drdov&aacute;<br /> Tade&aacute;&scaron; Podrack&yacute;<br /> David Možn&yacute;<br /> Petr Lys&aacute;ček<br /> Petra Čiklov&aacute;<br /> Vendula Chal&aacute;nkov&aacute;</strong></p> <p>Umělci do uzavřen&eacute; Galerie NoD kontinu&aacute;lně přisp&iacute;vali od 10. 4. do konce trv&aacute;n&iacute; karant&eacute;ny a nucen&eacute;ho uzavřen&iacute; v&yacute;stavn&iacute;ch instituc&iacute; (11. 5. 2020).</p>

NoD DIGITAL: 3D Virtual Tour Galerie NoD

<p>V obdob&iacute; karant&eacute;ny, krizov&eacute;ho stavu a pandemick&yacute;ch opatřen&iacute;, kter&aacute; vedly k zavřen&iacute; kulturn&iacute;ch instituc&iacute; jsme pro v&aacute;s vytvořili interaktivn&iacute; <a href="http://my.matterport.com/show/?m=QZemED44msg">virtu&aacute;ln&iacute; prohl&iacute;dku</a> na&scaron;&iacute; galerie. V&yacute;stavu&nbsp;Kry&scaron;tofa Strejce <strong><em>S&aacute;m sobě kadeřn&iacute;kem</em></strong>, kter&aacute;&nbsp;byla pouh&eacute; dva dny po sv&eacute;m otevřen&iacute; veřejnosti z důvodů opatřen&iacute; proti &scaron;&iacute;řen&iacute; koronaviru CO-VID19 uzavřena, si tak můžete proj&iacute;t v klidu doma na sv&yacute;ch poč&iacute;tač&iacute;ch, tabletech či&nbsp;na obrazovk&aacute;ch sv&yacute;ch&nbsp;smartphounů. A m&aacute;te-li br&yacute;le pro virtu&aacute;ln&iacute; realitu,&nbsp;nev&aacute;hjete je nasadit!</p> <p>Projekt 3D VIRTUAL TOUR je souč&aacute;st&iacute; kampaně <a href="https://www.instagram.com/explore/tags/noddigital/"><strong>#NoDdigital</strong></a>, v r&aacute;mci kter&eacute; Galerie NoD přisp&iacute;v&aacute; k udržen&iacute; uměleck&eacute; produkce a dostupnosti uměleck&eacute; tvorby v dob&aacute;ch pandemick&eacute; krize.</p> <p>---</p> <p>Kry&scaron;tof Strejc, absolvent ateli&eacute;ru Malby na pražsk&eacute; UMPRUM (2019), finalista Ceny kritiky za mladou malbu, představuje v Galerii NoD nejnověj&scaron;&iacute; polohu sv&eacute; mal&iacute;řsk&eacute; tvorby. V&yacute;stava S&aacute;m sobě kadeřn&iacute;kem tematizuje nejen Strejcovo přem&yacute;&scaron;len&iacute; o malbě a potřeby &quot;reorganizace obrazu&quot; (od form&aacute;ln&iacute;ho či materi&aacute;ln&iacute;ho experimentu směrem k pokusu o precizov&aacute;n&iacute; mal&iacute;řsk&eacute; figurace a artikulace n&aacute;mětu), současně je ale i alegorick&yacute;m pohledem na stav současn&eacute; uměleck&eacute; sc&eacute;ny ve vztahu k ot&aacute;zk&aacute;m společensk&eacute; odpovědnosti, svědom&iacute; a role umělce a uměn&iacute; ve spletit&eacute; a nejist&eacute; skutečnosti.</p>

Kryštof Strejc - Sám sobě kadeřníkem

<p>Kry&scaron;tof Strejc, absolvent ateli&eacute;ru Malby na pražsk&eacute; UMPRUM (2019), finalista Ceny kritiky za mladou malbu, představuje v Galerii NoD nejnověj&scaron;&iacute; polohu sv&eacute; mal&iacute;řsk&eacute; tvorby. V&yacute;stava S&aacute;m sobě kadeřn&iacute;kem tematizuje nejen Strejcovo přem&yacute;&scaron;len&iacute; o malbě a potřeby &quot;reorganizace obrazu&quot; (od form&aacute;ln&iacute;ho či materi&aacute;ln&iacute;ho experimentu směrem k pokusu o precizov&aacute;n&iacute; mal&iacute;řsk&eacute; figurace a artikulace n&aacute;mětu), současně je ale i alegorick&yacute;m pohledem na stav současn&eacute; uměleck&eacute; sc&eacute;ny ve vztahu k ot&aacute;zk&aacute;m společensk&eacute; odpovědnosti, svědom&iacute; a role umělce a uměn&iacute; ve spletit&eacute; a nejist&eacute; skutečnosti.</p>

Komentovaná prohlídka výstavy: K. Rossí & T. Štětinová - OSTATKY

<p>&quot;<strong><em>Co zůst&aacute;v&aacute; za maskou? A co je to to, co zůst&aacute;v&aacute; bez masky? To co zbyde, je živ&eacute;, anebo mrtv&eacute;. Je maska smrt, nebo život?</em></strong>&quot;&nbsp;</p> <p>Společn&yacute; v&yacute;stavn&iacute; projekt Ostatky dvojice česk&yacute;ch umělkyň se věnuje fenom&eacute;nu &quot;masky&quot; a s n&iacute; spojen&yacute;m mytologi&iacute;m, mysticismu a v&iacute;ře, ale i ot&aacute;zk&aacute;m hlubinn&eacute; psychologie. Vzd&aacute;leně odkazuje na prob&iacute;haj&iacute;c&iacute; obdob&iacute; masopustu v časech chladn&eacute;ho &uacute;nora. Autorky zkoumaj&iacute; dichotomii masky a přirozen&eacute;ho j&aacute;, vztah masky a soci&aacute;lně konstruovan&eacute; normality. &bdquo;Mnohem v&iacute;ce n&aacute;s zaj&iacute;m&aacute; intuitivn&iacute; uchopen&iacute; vzpom&iacute;nek z dětstv&iacute;, z obdob&iacute;, kdy pro n&aacute;s maska v lidov&yacute;ch ritu&aacute;lech a tradic&iacute;ch nebyla zcela rozkl&iacute;čovatelnou a my nebyli schopni zcela pochopit, že pod maskou se skr&yacute;v&aacute; bytost, kterou zn&aacute;me. Maska pro n&aacute;s nen&iacute; jen fantaskn&iacute;m převlekem, ale make-upem každodennosti, každodenn&iacute; kol&aacute;ž&iacute; ment&aacute;ln&iacute;ho nastaven&iacute;.&rdquo;</p> <p>V&yacute;stavou&nbsp;<strong><em>O</em></strong><strong><em>statky</em></strong>&nbsp;osobně provedou obě umělkyně za &uacute;časti kur&aacute;tora v&yacute;stavy.&nbsp;</p> <p>---</p> <p><strong>Galerie NoD<br /> Tereza &Scaron;tětinov&aacute; &amp; Karol&iacute;na Ross&iacute;<br /> Ostatky<br /> Kur&aacute;tor / Curated by: Pavel Kubesa<br /> Architektura / Architecture by: Jan Pfeiffer<br /> V&yacute;stava prob&iacute;h&aacute; v term&iacute;nu 5. 2. - 28. 2. 2020</strong><br /> <br /> Otev&iacute;rac&iacute; doba Galerie NoD:<br /> Po-P&aacute;: 10-20<br /> So-Ne: 14-20<br /> <br /> VSTUP ZDARMA</p>

Tereza Štětinová & Karolína Rossí: Ostatky

<p>&quot;<strong><em>Co zůst&aacute;v&aacute; za maskou. Co zůst&aacute;v&aacute; bez masky. To co zbyde, je živ&eacute;, či mrtv&eacute;? Je maska smrt, nebo život?</em></strong>&quot;&nbsp;</p> <p>Společn&yacute; v&yacute;stavn&iacute; projekt Ostatky dvojice česk&yacute;ch umělkyň se věnuje fenom&eacute;nu &quot;masky&quot; a s n&iacute; spojen&yacute;m mytologi&iacute;m, mysticismu a v&iacute;ře, ale i ot&aacute;zk&aacute;m hlubinn&eacute; psychologie. Vzd&aacute;leně odkazuje na prob&iacute;haj&iacute;c&iacute; obdob&iacute; masopustu v časech chladn&eacute;ho &uacute;nora. Autorky zkoumaj&iacute; dichotomii masky a přirozen&eacute;ho j&aacute;, vztah masky a soci&aacute;lně konstruovan&eacute; normality. &bdquo;Mnohem v&iacute;ce n&aacute;s zaj&iacute;m&aacute; intuitivn&iacute; uchopen&iacute; vzpom&iacute;nek z dětstv&iacute;, z obdob&iacute;, kdy pro n&aacute;s maska v lidov&yacute;ch ritu&aacute;lech a tradic&iacute;ch nebyla zcela rozkl&iacute;čovatelnou a my nebyli schopni zcela pochopit, že pod maskou se skr&yacute;v&aacute; bytost, kterou zn&aacute;me. Maska pro n&aacute;s nen&iacute; jen fantaskn&iacute;m převlekem, ale make-upem každodennosti, každodenn&iacute; kol&aacute;ž&iacute; ment&aacute;ln&iacute;ho nastaven&iacute;.&rdquo;</p>