Připravovaná výstava Reálné vize orákula je obsáhlou multimediální instalací skládající se z série fantasmagorických kreseb a utopistických návrhů, 3D generovaných videí komentujících globální geopolitické dění posledních let, textilních objektů, živé akce a současně téměř nepostřehnutelných instalačních intervencí, které v prostoru galerie simulují přírodní jevy. Tematicky se výstava zaměřuje na zkoumání podprahových motivů moci, odkrývá bizarnost praktik manipulace a šarlatánství. Jiří Černický tyto patogenní společenské projevy zkoumá napříč dějinami lidské civilizace až po současnost a nabízí jejich rozmanité spekulativní interpretace a alternativní varianty. Jiří Černický (*1966) studoval na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové v ateliéru Adély Matasové a poté od roku 1993 na Akademii výtvarných umění v ateliéru Miloše Šejna a Jiřího Davida. Ve své rozmanité tvorbě se pohybuje napříč celou škálou různých médií a uměleckých postupů od malby, instalace a objektové tvorby až po performance a nová média. Je autorem konceptuálních projektů, v nichž pracuje se sociálními tématy a na základě přirozených lidských emocí. Je schopen přesně a s břitkým humorem pojmenovat současné společenské problémy a zprostředkovat divákovi úplně nový pohled na jeho zavedené vnímání světa. Komentuje a podrývá roli nadnárodních korporací a kriticky se vyjadřuje ke konzumu, který ovládá naši realitu. Velkou část jeho díla tvoří utopické, nikdy nerealizované architektonické a jiné projekty, které - ač zůstávají pouhými návrhy - mají schopnost trefně pojmenovat sociální či ekologické problémy dneška. Kromě Ceny Jindřicha Chalupeckého je Černický držitelem Sorosovy ceny a bělehradské 48th October Salon Award. Je autorem samostatné retrospektivní výstavy v Galerii Rudolfinum, svá díla prezentoval například ve SPACE Gallery v Clevelandu, v Artsdepot Gallery v Londýně nebo ve vídeňské Steinek Gallery. Působí jako vedoucí Ateliéru malby na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze.
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Divadelní comiks-con. American psychological society (APS) vydala v roce 2017 studii, která dokazuje, že cca 70% lidí sní o…
Máte rádi kvízy a zajímá vás budoucnost světa? Chtěli byste si v divadle dát s přáteli skleničku a b…
Letošní seriál šesti koncertů cyklu S zakončíme v Rakousku. Bohatou škálu díla rakouské…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
Tohle není jenom improvizace, tohle je hra. A v každý správný hře se točí velký prachy. Unikátní…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Koncepce, režie, hrají: Pierre Meunier a Raphaël Cottin
Umělecká spolupráce: Marguerite Bordat
Produkce: Claudine Bocher
Ve slavné inscenaci režiséra Pierra Meuniera, vytvořené pro IN program Festivalu v Avignonu, se na jevišti setkává jeden herec a režisér (Meunier), jeden tanečník a choreograf (Raphaël Cottin), jedna scénografka (Marguerite Bordat) a jedna krásná stará skříň… a jeden z nich se konce představení nedožije.
Setkání tří výjimečných divadelních osobností dalo vzniknout burleskní, tragikomické performance o radosti z anarchie, o duši neživých věcí a o rozbíjení všeho možného.
„Jedna kredenc denně. To je rozpis práce tvůrčího týmu stěhováků-řezníků, kteří vytvořili inscenaci Kredenc naživo. Jejich demoliční firma za méně než hodinu promění starou dřevěnou skříň v třísky na podpal. A je tohle divadlo? Ano, je! Představení tak definitivní a šílené jako jiné masakry končilo tichem a zůstalo dlouho v paměti. Co všechno se může skrývat v jedné staré kredenci.“ (Rosita Boisseau, Le Monde, 21. června 2016)
//
Buffet à vif - captation du spectacle /Festival Mange ta grenouille/
Conception et interprétation : Pierre Meunier et Raphaël Cottin
Collaboration artistique : Marguerite Bordat
Administration : Claudine Bocher
Conception et interprétation : Pierre Meunier et Raphaël Cottin
Collaboration artistique : Marguerite Bordat
Administration : Claudine Bocher
Créé dans le cadre du Sujet à vif – la SACD au Festival d’Avignon en 2014,Buffet à vifest avant tout une rencontre autour d’un splendide buffet à l’ancienne, entre Pierre Meunier, comédien, metteur en scène, Raphaël Cottin, danseur, chorégraphe et Marguerite Bordat, scénographe, metteure en scène. De cette rencontre est née une performance burlesque, tragi-comique, composée par ce trio.
Šestý ročník festivalu francouzského divadla - unikátně na streamu!
* živě streamované skici poprvé přeložených her * rychlokurz francouzštiny * virtuální setkávání * koncert * záznamy francouzských inscenací *
Sixième édition du festival du théâtre français en République Tchèque
* live streaming des textes français * rencontres virtuelles * concert * captations de spectacles à découvrir en ligne
Šestý ročník Festivalu Sněz tu žábu se odehraje online! I přes aktuální omezení se můžete těšit na čtyři dny s frankofonní kulturou. Z Divadla NoD budeme živě vysílat čtyři scénické skici poprvé přeložených frankofonních her, rychlokurz francouzštiny, koncert nebo záznamy francouzských inscenací, které festival navštívily v předchozích ročnících.
Pour la sixième fois, le théâtre français arrive en République Tchèque… en streaming ! Depuis le Théâtre NoD nous allons diffuser en temps réel les esquisses scéniques de pièces francophones traduites pour la première fois en tchèque, un cours de conversation française pour débutants, un concert ou des captations des spectacles invités lors des éditions précédentes.
Scénické skici / Esquisses scéniques
Všechny akce, které se v rámci festivalu odehrají, jsou kompletně tlumočeny, a tedy přístupné v českém i francouzském jazyce. // Tous les évènements dans le cadre du festival seront intégralement interprétés et donc accessibles aussi bien en tchèque qu’en français.
Veškerý program je zdarma, festival můžete podpořit zakoupením vstupenky na GoOut.cz // L’intégralité du programme est gratuite, mais vous pouvez soutenir le festival en achetant un billet sur GoOut.cz