Připravovaná výstava Reálné vize orákula je obsáhlou multimediální instalací skládající se z série fantasmagorických kreseb a utopistických návrhů, 3D generovaných videí komentujících globální geopolitické dění posledních let, textilních objektů, živé akce a současně téměř nepostřehnutelných instalačních intervencí, které v prostoru galerie simulují přírodní jevy. Tematicky se výstava zaměřuje na zkoumání podprahových motivů moci, odkrývá bizarnost praktik manipulace a šarlatánství. Jiří Černický tyto patogenní společenské projevy zkoumá napříč dějinami lidské civilizace až po současnost a nabízí jejich rozmanité spekulativní interpretace a alternativní varianty. Jiří Černický (*1966) studoval na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové v ateliéru Adély Matasové a poté od roku 1993 na Akademii výtvarných umění v ateliéru Miloše Šejna a Jiřího Davida. Ve své rozmanité tvorbě se pohybuje napříč celou škálou různých médií a uměleckých postupů od malby, instalace a objektové tvorby až po performance a nová média. Je autorem konceptuálních projektů, v nichž pracuje se sociálními tématy a na základě přirozených lidských emocí. Je schopen přesně a s břitkým humorem pojmenovat současné společenské problémy a zprostředkovat divákovi úplně nový pohled na jeho zavedené vnímání světa. Komentuje a podrývá roli nadnárodních korporací a kriticky se vyjadřuje ke konzumu, který ovládá naši realitu. Velkou část jeho díla tvoří utopické, nikdy nerealizované architektonické a jiné projekty, které - ač zůstávají pouhými návrhy - mají schopnost trefně pojmenovat sociální či ekologické problémy dneška. Kromě Ceny Jindřicha Chalupeckého je Černický držitelem Sorosovy ceny a bělehradské 48th October Salon Award. Je autorem samostatné retrospektivní výstavy v Galerii Rudolfinum, svá díla prezentoval například ve SPACE Gallery v Clevelandu, v Artsdepot Gallery v Londýně nebo ve vídeňské Steinek Gallery. Působí jako vedoucí Ateliéru malby na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze.
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Divadelní comiks-con. American psychological society (APS) vydala v roce 2017 studii, která dokazuje, že cca 70% lidí sní o…
Máte rádi kvízy a zajímá vás budoucnost světa? Chtěli byste si v divadle dát s přáteli skleničku a b…
Letošní seriál šesti koncertů cyklu S zakončíme v Rakousku. Bohatou škálu díla rakouské…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Každá se nakonec dočká svýho Kokota. Čekání na Kokota je krůtí absurdní drama. Během představení si…
Jaký je vztah heterosexuálního muže ke svému penisu? Co nutí chlapečky chovat se jak kokoti a ze všeho si ustří…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
ŠOK! Maso krůtí historicky poprvé uvádí inscenaci s hlavní mužskou postavou. Ale nenechte se zmást. Tento…
Tohle není jenom improvizace, tohle je hra. A v každý správný hře se točí velký prachy. Unikátní…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Podvod je umění. Byli tu s námi od počátku lidstva. Jsou všude kolem nás. A je jich čím dál víc.…
Znáte nás z Comedy Clubu, znáte nás z našeho pořadu na Stream.cz a teď jedeme za vámi! Podstrojíme vám…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Každé dílo, co za něco stojí, má dvojku. Terminátor má dvojku a je lepší. Dvojky jsou dobrý.…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
Byl jsi malý dítě a pořád si jen hrál. Vzpomínáš? Příběh nejúspěšnější…
200 Kč (dospělý), 150 Kč (student) a 100 Kč (držitelé IF PASS)
scénická skica
open-air
Autor: Mireille Bailly
Režie: Josefína Formanová
Překlad: Anne-Françoise Joseph
Hrají: Johana Schmidtmajerová, Michal Bednář, Jakub Koudela, Lumíra Přichystalová a Jan Strýček
Je přesně sedm hodin. S dobře upravenou kravatou, v obleku svého otce a kufrem své matky v ruce je Syn připraven na svůj velký odchod. Jenže jak už říkal Brel: “Nejtěžší pro člověka žijícího ve Vilvoorde a toužícího jít do Hong-Kongu není jít do Hong-Kongu, ale opustit Vilvoorde.”
Absurdně laděná hra belgické autorky Mireille Bailly rozebírá právo na jinakost na pozadí široké škály všech možných bizarností v rodinných vztazích.
- - - - - - - - - -
Texte: Julie Timmerman
Mise en scène: Josefína Formanová
Traduction: Anne-Françoise Joseph
Avec: Johana Schmidtmajerová, Michal Bednář, Jakub Koudela, Lumíra Přichystalová a Jan Strýček
Il est 19h pile. À 35 ans, bien cravaté, avec sur le dos le costume de son père et à la main la valise de sa mère, LE FILS est prêt pour le grand départ. Mais comme disait Brel « ce qu’il y a de difficile, pour un homme qui habiterait Vilvoorde et qui voudrait aller à Hong-Kong, ça n’est pas d’aller à Hong-Kong, c’est de quitter Vilvoorde. »
Le droit à la différence, les rapports de classe, la violence des relations familiales sont au centre de cette pièce. Mais Le départ, c'est aussi une pièce drôle qui flirte avec le surréalisme et l'absurde, une invitation à voler de ses propres ailes, même et surtout s’il s’agit d’avancer à contre-courant.
Mireille Bailly:
Mireille Bailly je belgická herečka a autorka. Dosud se věnuje psaní především pro divadlo. Její hra Odchod je vydána v edici Lansman a několikrát oceněná: Cena InédiThéâtre 2017, Cena Lyonských dní divadelních autorů 2017, Cena Georgese Vaxelaira 2018 (Královská akademie francouzského jazyka a literatury v Belgii).
Jako herečka spolupracuje více než dvacet let s tvůrci Axelem De Booseré a Maggy Jacot (Le Dragon, Eclats d’Harms, Macbeth, Cabaret du bout de la nuit, Alpenstock…). Hrála také v režii Jacquese Delcuvellerie, Jean-Claude Beruttiho, Philippa Van Kessel, Johana Simonse, Denise Marleaua, Romana Kozaka, Roberta Bouviera…
- - - - - - - - - -
Mireille Bailly:
Mireille Bailly est une actrice et autrice belge. À ce jour, elle a essentiellement écrit pour le théâtre. Une de ses pièces Le départ est publiée aux éditions Lansman, et primée plusieurs fois : Prix InédiThéâtre 2017, Prix Les Journées de Lyon des Auteurs de Théâtre 2017, Prix Georges Vaxelaire 2018 (Académie Royale de Langue et de Littérature française de Belgique). En tant qu’actrice, elle collabore depuis une vingtaine d’années avec les créateurs Axel De Booseré et Maggy Jacot (Le Dragon, Eclats d’Harms, Macbeth, Cabaret du bout de la nuit, Alpenstock…). Elle a également travaillé sous la direction de Jacques Delcuvellerie, Jean-Claude Berutti, Philippe Van Kessel, Johan Simons, Denis Marleau, Roman Kozak, Robert Bouvier…